اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید قربان

92 اکیپ دامپزشکی در خوزستان به حال آماده‌باش درآمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: همزمان با عید قربان، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط 92 اکیپ ثابت و سیار انجام می‌شود.

92 اکیپ دامپزشکی در خوزستان به حال آماده‌باش درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های مستقر در میدان‌های عرضه دام و کشتارگاه‌ها از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

وی هشدار داد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت، سیاه زخم و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد.

کنارکوهی از شهروندان و هم استانی‌ها درخواست کرد تا کشتار دام‌های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: تمام کشتارگاه‌های دام در سطح استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده و به شهروندان توصیه می‌شود به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی دام‌ها را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسان مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنند.

وی همچنین از پلمب یک باب منزل مسکونی فاقد سکنه که اقدام به بسته‌بندی و قطعه‌بندی مرغ به صورت غیرمجاز می‌کرد، خبر داد.

به گفته وی، کارشناسان این شبکه طی بازرسی‌های متناوب از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کارگاه مذکور را کشف کردند که پس از هماهنگی و اخذ مجوز لازم از مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محل پلمب و محصولات توقیف شد.

کنارکوهی افزود: در حال حاضر پرونده متخلف در حال رسیدگی و پیگیری است و از آنجا که تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی است لذا به شهروندان توصیه می‌شود فرآورده‌های خام دامی خود را از محل‌های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول