اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

850 میلیارد تومان در مسکن مهر قم هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: تاکنون 850 میلیارد از هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان در خصوص مسکن مهر پرداخت شده است.

850 میلیارد تومان در مسکن مهر قم هزینه شده است

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انجام پروژه راه‌سازی قم – آوه اظهار کرد: دو خطه کردن این جاده در دستور کار قرار داشته و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات مربوط به تعیین اعتبار این پروژه افزود: این طرح دارای شش میلیارد تومان اعتبار بوده و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: اختصاص مبلغ 350 میلیارد تومان برای ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان نیز از محل اعتبارات ملی صورت گرفته است.

وی گفت: راه دسترسی به مجتمع فردو نیز با مبلغ 3 میلیارد تومان در سال جاری عملیاتی خواهد شد هر چند ممکن است این پروژه هزینه بیشتری داشته باشد.

قلندر با تاکید بر همکاری بخش خصوصی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی از جمله راه‌سازی اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود در این زمینه هماهنگی‌های لازم بین شرکت نفت و ادارات کل راه و شهرسازی برای تأمین قیر صورت گرفته است و دولت از این طریق به توسعه راه‌های کشور کمک می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: حدود 25 هزار واحد مسکن مهر در مرحله اتمام نازک‌کاری بوده و بیش از شش هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری هستند.

وی افزود: با دستور استاندار قم امیدواریم شش هزار واحد مذکور تا پایان آذر ماه به طور رسمی به بهره‌برداری برسند، ضمن اینکه استان قم تاکنون برای نخستین بار در سطح کشور پنج مرحله تحویل مسکن مهر را انجام داده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از کسب رتبه نخست در سطح کشور توسط استان قم در زمینه عملکرد مسکن مهر گفت: تعاونی‌های مسکن مهر در قم برای اخذ دفترچه‌های اقساط تا حدودی ضعف داشته و این مسئله موجب افزایش هر قسط می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها راه ثبت‌نام در مسکن مهر از همان مسیر قانونی دفاتر پستی است ادامه داد: برخی سودجویان در حال حاضر فرم‌هایی را در میان مردم برای ثبت‌نام مسکن مهر توزیع کرده‌اند که این کار غیرقانونی است.

قلندر خاطر نشان کرد: در شهر قم بین 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن مهر با سود هفت درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که تاکنون 850 میلیارد تومان از هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان قم پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه طرح مسکن مهر خود‌مالک در سال جاری در دستور کار دولت قرار دارد گفت: تسهیلات مربوط به این طرح در بافت فرسوده به آسانی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و اعطای آن نیز منوط به دو شرط تأهل و عدم استفاده از هرگونه تسهیلات مسکن است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول