اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهادکشاورزی:

سقف تسهیلات قابل پرداخت طرح توسعه کشاورزی 50 میلیون تومان است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و دبیر ستاد طرح ملی توسعه کشاورزی گفت: سقف تسهیلات قابل پرداخت طرح توسعه کشاورزی با 20 میلیون تومان افزایش به 50 میلیون تومان رسید.

سقف تسهیلات قابل پرداخت طرح توسعه کشاورزی 50 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا اورنگی ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی در محل استانداری اظهار کرد: در سال 91 در مرحله نخست، 5 هزار میلیارد تومان دیگر در این بخش اختصاص یافته که از این مبلغ سهم خراسان رضوی 346 میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات ارزی، برای تحقق افزایش تولید داخلی باید کارگروه توسعه کشاورزی با جدیت پیگیری شود و در این مسیر به روان‌سازی، تسهیل امور و حتی اصلاح برخی مقررات و دستورالعمل‌هایی در چارچوب حوزه اختیاری بپردازیم.

اورنگی با اشاره به نقش موثر استاندار و فرماندار استان‌ها در توسعه کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: فرمانداران و استانداران استان‌ها نقش مهمی در توسعه این بخش داشته و مدیریت محلی و استانی با دامنه محدودتر اما تخصصی‌تر سبب عملکرد مثبت و کارآمد می‌شود.

وی تصریح کرد: استاندار باید با قاطعیت و جدیت کامل بر روند فعالیت مقامات محلی نظارت کرده و در موارد غیر قابل حل، موضوع را به بخش کشوری ارجاع دهد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ارتباط با رویکرد توسعه کشاورزی اذعان داشت: رویکرد اصلی طرح توسعه بخش کشاورزی، توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی بوده؛ در واقع این توسعه باید هم در بخش سرمایه‌گذاری و هم ارتقا بهره‌مندی باشد.

دبیر ستاد ملی طرح توسعه کشاورزی ادامه داد: اگر دستاورد طرح، توسعه سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی باشد منجر به رونق چرخه تولید و توسعه اشتغالزایی می‌شود که در جهت تحقق زودهنگام آن باید ساماندهی صحیحی در استفاده از فرصت‌ها داشته باشیم.

اورنگی با بیان توسعه توازن میان ظرفیت و فعالیت اظهار کرد: توسعه و توازن باید میان ظرفیت‌های استان و فعالیت‌های بخش کشاورزی آن برقرار باشد.

وی یادآور شد: تاکنون در کشور 1700 میلیارد تومان طرح تصویب شده که از مجموع این رقم 4700 میلیارد تومان سهم بانک کشاورزی بوده است، 1000میلیارد تومان از مجموع سهم بانک کشاورزی منجر به عقد قرار داد شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداران کشور افزود: سفر به استان‌های موفق در بخش توسعه کشاورزی و کسب تجارب گام مهمی در جهت ارتقا رتبه خراسان ‌رضوی است،

اورنگی با اشاره به مشکلات آب در بخش توسعه کشاورزی اظهار کرد: مشکلات آب و آبرسانی از عمده‌ترین موانع توسعه بشمار می‌رود که وزارت نیرو و آب در این بخش تمهیداتی را درنظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در طرح تصویبی، 25 درصد حجم برداشت فعلی چاه‌های غیرمجاز به خود بهره‌بردار بازگردانده می‌شود و 30 درصد جهت طرح توسعه برای چاه‌های آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی از افزایش 5 ‌هزار میلیارد تومانی اعتبار بخش توسعه کشاورزی در سال جاری یاد کرد و گفت: در سال جاری در وهله اول 5‌هزار میلیارد تومان دیگر در این بخش افزایش اعتبار داریم و سهم خراسان رضوی از این افزایش 346 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش این اعتبار، تغییراتی را جهت افزایش راندمان ایجاد کرده‌ایم که افزایش بانک‌های عامل در این بخش مهم‌ترین آنهاست.

اورنگی از افزایش پنج بانک دیگر در این بخش یاد کرد و ادامه داد: بانک‌های سپه،کشاورزی، صادرات، صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی و بانک توسعه تعاون برای جذب سریع اعتبارات و عقد قراردادها مشمول این طرح شده‌اند.

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف هزینه‌های استان‌ها 5 ‌هزار میلیارد تومان فقط تا پایان سال بوده و از این حیث احتمال دارد برای جذب بیشتر، تعداد این بانک‌ها به هفت برسد.

دبیر ستاد ملی طرح توسعه کشاورزی در خاتمه گفت: برای تسریع در روند طرح‌های کشاورزی، تصمیم داریم بخش نظام مهندسی را ورود دهیم تا دامنه فعالیت‌ها به شکل کمی و کیفی گسترش یابد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول