اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید سعید غدیرخم

منحصربه‌فردترین و مدرن‌ترین پل کابلی جهان در مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شهرداری مشهد گفت: یکی از منحصر به‌فردترین و مدرن‌ترین پل‌ کابلی جهان از نظر معماری همزمان با عید سعید غدیرخم در مشهد افتتاح خواهد شد.

منحصربه‌فردترین و مدرن‌ترین پل کابلی جهان در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی حامد مقدم  اظهار کرد: پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) از نوع پل‌های خودایستای ترکه‌ای است که شکل پیلون‌های آن حتی در جهان هم نمونه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: پیلون‌ها دارای قوس بوده و همچنین عرشه پل هم به گونه‌ای طراحی شده که قوس قائم و افقی به خود گرفته است.

سخنگوی شهرداری مشهد از افتتاح پل کابلی امام حسین(ع) در عید غدیر خبر داد و افزود: این پل کابلی، چهارمین پل کابلی کشور محسوب می‌شود که برای احداث آن 14 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کل طول پل روگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) 800 متر است که 200 متر میانی آن بخش کابلی پل بوده و عرض پل 24 متر شامل دو باند رفت و برگشت است.

به گفته حامدمقدم تعداد کابل‌های بکار رفته در احداث پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام‌حسین(ع) 48 دسته 25 تایی است و طول کل کابل‌های مصرفی حدود 42 کیلومتر بوده است.

وی همچنین با یادآوری از کل پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه عظیم در مشهد در چند بخش شامل زیرگذر، همسطح و روگذر از اردیبهشت سال 89 آغاز و در فاز اول زیرگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) به طول 1000 متر در کمتر از 11 ماه به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پل رو گذر شامل بخش بتنی و کابلی و رمپ‌های خاک مسلح در سال 90 آغاز و پس از 15 ماه تکمیل و آماده بهره‌‍‌‌‌برداری شده است.

به گفته وی، هزینه اجرای کل پروژه را 37 میلیارد تومان بوده که تمامی آن از محل اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد تامین شده است.

حامدمقدم گفت: اجرای این پروژه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و کلیه مراحل طراحی نظارت و اجرای پروزه توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام شده است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول