اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 11 تا 15 آبان 91

اجلاس سالانه غدیر در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر از 11 تا 15 آبان‌ماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.

اجلاس سالانه غدیر در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی وکیلی، دبیر اجرایی همایش بزرگداشت غدیر ظهر امروز در نشستی خبری در محل هتل الغدیر مشهد اظهار کرد: برنامه‌ای که امسال از طریق مجموعه علمی غدیر برگزار می‌شود، مانند سال‌های گذشته تبیین و احیای ولایت اهل بیت و تمرکز بر مسئله غدیرخم را مدنظر قرار داده است.

وکیلی افزود: روز عید غدیر، بر طبق احادیث و روایات وارده، روز اکمال دین است و تمامی نعمت خداوند در این روز بر بشر نازل و کامل شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این اجلاس این است که در یک سطح کاملا علمی و تخصصی در کنار سایر جشنواره‌ها و همایش‌های علمی دیگر کشور، پیام غدیر را به درستی شناسایی کند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی غدیر یادآور شد: در سال‌های گذشته، همواره از اساتید برجسته در این همایش استفاده کرده‌ایم و در سال جاری نیز علاوه بر سخنرانی پنج تن از اساتید مهم حوزه و دانشگاه، مقالاتی نیز ارائه می‌شود.

وکیلی بیان کرد: حضرت آیت‌الله سند، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری، آیت‌الله سیدعلی میلانی، آیت‌الله سید جعفر سیدان و آیت‌الله محمدحسین قزوینی مهم‌ترین سخنرانان و مهمانان این همایش هستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این قرار است این برنامه به‌ صورت زنده از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای برای مسلمانان جهان نیز انعکاس داده شود و طبق برآوردهای انجام‌شده این برنامه در سال‌های گذشته دارای تاثیرات بسیار خوبی بوده است.

وکیلی افزود: در تلاش هستیم تا حدود 25 شبکه بین‌المللی که عمدتا متعلق به کشورهای جهان اسلام هستند، این برنامه را پوشش دهند.

وی گفت: در سال‌های گذشته اساتیدی مانند تیجانی و همچنین دکتر حسام‌الدین العماد که خود قبلا استاد وهابیت بوده است، در این همایش شرکت کرده‌اند؛ اما امسال به دلیل حضور بالای اساتید ایرانی، ترجیح دادیم مهمانی از خارج از کشور دعوت نکنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول