اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

خشکسالی سیستان‌وبلوچستان مستقیماً به کشاورزی مربوط می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: 14 سال خشکسالی را در استان سیستان‌وبلوچستان پشت سر گذاشتیم که این خشکسالی مستقیماً به بخش کشاورزی مربوط می‌شود.

خشکسالی سیستان‌وبلوچستان مستقیماً به کشاورزی مربوط می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: استان ما بزرگ‌ترین استان کشور است که 11.5 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خطاب به معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: 14 سال خشکسالی را پشت سر گذاشتیم که این روند خشکسالی مستقیما با موضوع کشاورزی مربوط است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با این شرایط خشکسالی باید به نحو احسن استان را مدیرت کنیم، به گونه‌ای که ادامه زندگی شایسته‌ای را برای مردم منطقه شاهد باشیم.

نارویی تصریح کرد: کشور ما کشوری است که دامداری و کشاورزی مهم‌ترین شغل در این کشور است به ویژه در استان سیستان‌وبلوچستان.

وی با نشان‌دادن عکس نخلستان‌های خشک شده مهرستان به حاضران در جلسه گفت: تداعی این نخلستان، نخلستان‌های خرمشهر در زمان دفاع مقدس است، این اثر 18 سال خشکسالی در این منطقه است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: خرمای مهرستان کمتر از خرمای بم اگر نباشد مانند آن است.

نارویی افزود: اولین کار ما در حوزه جهادکشاورزی، احداث سدهای بزرگ، متوسط و کوچک، بندسارها، آبخیزداری‌ها و سیل بندها باید باشد زیرا در استان این اولین ضرورت ماست.

استاندار سیستان‌وبلوچستان خطاب به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: اولین مأموریت شما پس از انتصاب، سفر به شهرستان سراوان و سیب سوران و زابلی باید باشد و بعد از آن منطقه دشتیاری و باهوکلات چابهار نیز در اولویت قرار گیرد.

نارویی گفت: بنده شخصاً بر عملکرد مدیران و مسئولان نظارت داشته و بازرسانی در ادارات دارم که همه چیز را به من گزارش می‌دهند.

وی ادامه داد: باور داریم که جهادکشاورزی نیمی از کار استان و کشور است، آن کسی که نمی‌داند، نمی‌تواند مدیر باشد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی تحمل تعارفات و دوستی‌ها را ندارد، امروز روزی است که همه باید پای کار باشیم.

نارویی گفت: امروز باید طرح‌های کشاورزی، صیادی، دامداری و متقاضیان بومی و کسانی که در این استان زندگی می‌کنند و بومی استان هستند در اولویت باشند.

در این مراسم، رضا نجفی به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان منصوب و از خدمات محمد کیخا رئیس سابق سازمان قدردانی شد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول