اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در استان یزد

425 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان کشاورزی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد گفت: با اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون 425 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی در استان یزد پرداخت شد.

425 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان کشاورزی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، فریدون بهبهانی بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان مهریز از پرداخت 425 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی استان یزد در راستای اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی افزود: از اوایل سال جاری با دستور دولت، طرح توسعه بخش کشاورزی و تامین منابع لازم برای فعالان طرح کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی کلید خورد و بانک کشاورزی نیز با استفاده از منابعی که در اختیار داشت و با کمک منابع خود در حال پرداخت این تسهیلات است.

بهبهانی بیان کرد: نرخی که بانک در مجموع برای این تسهیلات از مشتریان دریافت می‌کند، هفت درصد است و این رقم حداقل نرخ ممکن بوده که شرایط خوبی برای کسانی که خواستار فعالیت در بخش کشاورزی هستند، فراهم شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد تصریح کرد: این مبلغ یک سوم از مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان استان یزد است که از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه هنوز اعتبار زیادی برای پرداخت باقی مانده که فارغ‌التحصیلان و فعالان بخش کشاورزی و کسانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند، می‌توانند طرح‌های خود را به مدیریت جهاد کشاورزی استان یزد یا شهرستان‌ها ارائه دهند و با ایجاد اشتغال به تولید کشاورزی کشور نیز کمک کنند.

معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این کارگروه، اهداف تسهیلات کارگروه توسعه بخش کشاورزی را افزایش تولید در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان عنوان کرد و افزود: این طرح برای افرادی که در مناطق روستایی نیروی آماده به کار و تجربه لازم را دارند اما امکانات زیربنایی برای توسعه و فعالیت در بخش کشاورزی را ندارند، منظور شده است.

مکی تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح در راستای توسعه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به ویژه در حوزه دام و طیور، زراعت و باغبانی، کاشت‌ها و فعالیت‌های گلخانه‌ها و صنایع فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی افزود: کسانی که دارای منابع آب و خاک هستند با مراجعه به واحدهای جهاد کشاورزی در سطح دهستان‌ها و شهرستان‌ها با ارائه درخواست و تقاضا و آمادگی برای فعالیت و ارائه طرح در لیست متقاضیان استفاده از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی قرار گیرند.

مکی با مژده‌ای به جوانان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان یزد گفت: جوانان به ویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی که آماده کار هستند، می‌توانند با مراجعه به سایتی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کرده به عنوان متقاضی فعالیت در بخش کشاورزی و استفاده از امکانات و امتیازات کارگروه توسعه بخش کشاورزی، ثبت‌نام کنند و از این طریق سازماندهی شوند.

فرماندار مهریز نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات متقاضیان بخش کشاورزی و سرعت بخشیدن امور مربوطه توسط مدیریت جهاد کشاورزی مهریز گفت: با توجه به اینکه شهرستان مهریز یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد محسوب می‌شود و زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم است، مسئولان نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند.

مهدی کیانی مقدم خاطرنشان کرد: باید حداکثر تسهیلات در نظر گرفته برای شهرستان جذب و به متقاضیان اعطا شود.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول