اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی:

امام هادی با ایجاد بنیان وکالت سبب ماندگاری شیعه شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امام هادی (ع) با نوآوری، نهادی به نام وکالت برای پایداری و ماندگاری شیعه بنیان نهاد.

امام هادی با ایجاد بنیان وکالت سبب ماندگاری شیعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌ا‌لاسلام علی محمد درویشی عصر امروز در جمع کارکنان هلال احمر خراسان جنوبی به مقام امام هادی(ع) اشاره و اظهار کرد: امام هادی(ع) در دوره خطیر خود که از لحاظ علمی که برای آینده جهان اسلام اهمیت خاص داشت، برنامه‌های مختلفی در راستای معرفی دین اسلام مدنظر داشت.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) از نظر فکری و سیاسی برای صیانت و استمرار امامت، مدبرانه برنامه‌ریزی کرد و با نوآوری، نهادی به نام وکالت برای پایداری و ماندگاری شیعه نهاد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به زندگانی امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: زندگی امام هادی دارای سه بخش است که یکی از بخش‌های زندگی امام دوران قبل از امامت از ذی‌الحجه 212 تا سال 220 قمری بود که امام هادی در سن 8 سالگی به امامت رسیدند.

درویشی با بیان اینکه در زمان امام هادی(ع) افراد زیادی وجود داشتند که درباره امام غلو می‌کردند، افزود: امام هادی (ع) در چنین شرایطی با افرادی مواجه بودند که تبلیغات اسلامی را با توجه به منصب امامت انجام می‌دادند.

وی به زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از دعاهای کامل و بلیغ است که از طرف ناحیه امام هادی(ع) به عبدالله نخعی آموزش داده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: زیارت جامعه کبیره زیارتی است که ائمه را به خوبی معرفی می‌کند و جایگاه رفیع امامت و ولایت را معرفی می‌کند.

درویشی بحث امام‌شناسی را بسیار مهم دانست و گفت: ائمه اطهار می‌فرمایند که هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول