اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید سعید غدیر خم

کاروان رهروان ولایت در ساوه به حرکت در می‌آید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم کاروان رهروان ولایت در این شهرستان به حرکت در می‌آید.

کاروان رهروان ولایت در ساوه به حرکت در می‌آید

حجت‌الاسلام طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با عید سعید غدیرخم کاروان رهروان ولایت در خیابان‌ها و معابر اصلی این شهرستان به حرکت در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این کاروان 13 آبان‌ ماه جاری مصادف با روز عید غدیر از محل امامزاده سید ابورضا(ع) به سمت امامزاده سیدعلی اصغر(ع) ساوه حرکت می‌کند تصریح کرد: مولودی‌خوانی، پخش شیرینی و شربت و برگزاری مراسم جشن از ویژه‌‌برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حرکت این کاروان مردمی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ساوه تبیین واقعه غدیر خم را از اهداف حرکت این کاروان عنوان کرد و ادامه داد: این کاروان همچنین به دنبال رساندن پیام و بیان فلسفه غدیر به تمام جهانیان است، چرا که عیدغدیر خم یک عید بزرگ و مهم در تاریخ اسلام‌ بوده و بزرگداشت این روز وظیفه همه مسلمین جهان است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ساوه با بیان اینکه مسئله غدیر یکی از مهم‌ترین مسائل پایه‌ای دین اسلام است گفت: غدیر متعلق به همه جوامع اسلامی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای جهانی‌سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت.

طباطبایی در ادامه از برگزاری مراسم تکریم سادات محلات این شهرستان خبر داد و گفت: دیدار با خانواده‌های سادات، برگزاری جشن‌‌های دهه ولایت و اعیاد غدیر، برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی، مولودی‌خوانی و قرائت خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های این شهرستان در عید غدیر است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول