اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان:

دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی متخصص تلاش کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: دانشگاه‌ها تلاش خود را در تربیت نیروی انسانی متخصص و زبده به کار گیرند.

دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی متخصص تلاش کنند

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آنچه که نقش دانشگاه‌ها را از سایر حوزه‌ها مشخص و متمایز می‌کند نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی ماهر و تحویل آن به جامعه است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه پیام نور در میزبانی همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر خاطرنشان کرد: این همایش در معرفی شهرستان‌های خلخال و کوثر مفید به فایده بود و ما امیدواریم سرمایه‌گذاران بیشتری راغب به سرمایه‌گذاری در این خطه شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان به نقش مهم دانشگاه‌ها در عرصه تربیت نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و یادآور شد: اگر فضای تولید و صنعت نیز فراهم شود ولی نیروی متخصص نباشد فایده‌ای نخواهد داشت و اینکه دانشگاه‌ها باید با توان مضاعف به تربیت نیروی ماهر و زبده در زمینه علم، فناوری و صنعت و سایر فنون به کار گیرند .

جعفری بنه خلخال دانشگاه‌ها را محور حرکت علمی کشور عنوان کرد و گفت: باید نهایت توان علمی در حوزه آموزش کشور تقویت شود.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر توسعه کمی دانشگاه‌ها اعم از افزایش واحدهای دانشگاهی و بالا بردن ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها انجام شد اما اکنون نیاز است که همین دانشگاه‌ها با هدف آموزش کیفی هدایت شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بالا بردن سطح کیفی و بررسی وضع موجود دانشگاه پیام نور و احداث مراکز رشد دانشگاهی و تاسیس شرکت‌های دانش بنیاد از انتظارات ویژه از دانشگاه‌های استان و بخصوص منطقه است.

جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تحریم‌های اخیر دشمنان علیه کشورمان نیز افزود: دشمن، مقاومت ملت ایران را هدف گرفته است و مسئولان نظام، دولت و مجلس در صدد کاهش آثار تحریم هستند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های اعمال شده از سوی استکبار علیه ایران اسلامی تاکنون در طول تاریخ سابقه نداشته و حتی برای هیچ کشوری اعمال نشده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون تحریم دارو و تحریم بانک مرکزی کشورمان توسط دشمنان انجام شده در صورتی که تحریم دارو برای کشوری مغایر با قوانین مجامع بشردوستانه است که مقام معظم رهبری در این خصوص برنامه اقتصاد مقاومتی را در سرلوحه کار مسئولان نظام قرار داده‌اند که بی‌شک با همکاری مردم در کنار مسئولان نظام این مشکلات حل خواهد شد.

جعفری بنه خلخال به مولفه‌های تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: حرکت جهاد‌گونه مسئولان کشور، افزایش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حل مشکلات این حوزه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به مطلوبیت‌های تولید و رسیدن به استانداردهای کشوری و جهانی یاری کند و پایان‌نامه‌های مراکز آموزش عالی نیز باید به سمت مطرح نمودن حل مشکلات منطقه سوق داده شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول