اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز عملیات 1075 پروژه کشاورزی در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز عملیات یک هزار و 75 پروژه کشاورزی در در این استان خبر داد.

آغاز عملیات 1075 پروژه کشاورزی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 135 پروژه طرح توسعه کشاورزی خوزستان اظهار داشت: تاکنون 7 هزار و 432 طرح کشاورزی در ستادهای اجرایی طرح توسعه کشاورزی استان مصوب شده است.

به گفته وی، تاکنون 6 هزار و 508 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده و در حال حاضر عملیات اجرایی یک هزار و 75 پروژه آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات مصوب بانک کشاورزی اضافه کرد: تاکنون 17 درصد تسهیلاتی که در این بانک برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده بود در خوزستان تصویب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توسعه بخش کشاورزی را یکی از دغدغه‌های مهم دولتمردان دانست و علت آن را استفاده نکردن از ظرفیت‌های بالقوه‌ای موجود در استان عنوان کرد.

وی کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را یکی از مشکلات مهم این عرصه نام برد و گفت: با همه کار‌ها و تلاش‌های بزرگی که در سراسر کشور انجام شده است فقط نیمی از پتانسیل کشور در بخش کشاورزی به کار گرفته شده است.

چنگلوایی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را حائز اهمیت زیادی دانست و بیان کرد: تقاضا برای مصرف کالا‌ها و محصولات کشاورزی و دامی افزایش یافته و سرمایه‌گذاری در این بخش نه تنها باعث رشد تولید می‌شود بلکه اشتغال جوانان جویای کار را نیز فراهم خواهد کرد.

این عضو شورای اداری استان خوزستان توجه به بخش کشاورزی در روستا‌ها را نکته مهمی در توسعه عنوان کرد و افزود: با توسعه بیشتر کشاورزی در روستا‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد و تعریف کرد و مانع از مهاجرت آنان به شهر‌ها و گسترش حاشیه نشینی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تمرکز زدایی و تفویض اختیارات هیئت دولت به استان‌ها را دو ویژگی مهم اجرای طرح توسعه کشاورزی اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح مبتنی بر اعتبارات دولتی نیست و به همین دلیل نیز در انجام کار‌ها و اجرای پروژه‌ها تسریع می‌شود.

چنگلوایی اضافه کرد: در خوزستان کارگروه طرح توسعه کشاورزی زود‌تر از همه استان‌ها تشکیل شد که نتیجه آن برگزاری 45 جلسه ستاد استانی، 551 جلسه ستاد اجرایی شهرستان‌ها و 42 جلسه کمیته‌های اجرایی بوده که در کل کشور نه تنها کم نظیر بلکه بی‌نظیر است.

وی افزود: در طرح توسعه کشاورزی استان خوزستان 47 هزار و 62 نفر از افراد جویای کار ساماندهی شدند که از این تعداد 29 هزار و 102 نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند و 14 هزار 299 نفر نیز تاکنون آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول