اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

مفاهیم غدیر در دانشگاه‌ها و مدارس بازگو شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: فلسفه غدیر، اهمیت و ارزش والای این واقعه عظیم بیش از گذشته در مواد درسی دانشگاه‌ها، حوزه و مدارس به چشم آید و گنجانده شود.

مفاهیم غدیر در دانشگاه‌ها و مدارس بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان که با راهپیمایی پرشور 13 آبان همراه بود، در بین نمازگزاران مصلای قدس بیان داشت: باید پوشش تقوا در بین مومنان جسم و جان‌شان را در برگیرد.

وی افزود: تقوا بالاترین پوشش و بهترین خیر و نیکی است زیرا لباس تقوا انسان را به مقام انسانیت می‌رساند وگرنه انسان بی‌تقوا به پست‌ترین مراحل می‌رسد.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه از خدا می‌خواهیم تا آخرین لحظات زندگی تقوای‌مان حفظ شود، گفت: تقوا سپر هر بلایی بوده و انسان را از گمراهی و بی‌راهه‌ها نجات می‌دهد.

خطیب نمازجمعه این هفته آمل با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ مسلمانان، یادآور شد: غدیر از همه اعیاد برتر و بالاتر است زیرا پیامبر اسلام پس از 23 سال تبلیغ دین، بیان احکام و دستورات الهی، ارشاد مردم و تحمل همه سختی‌ها و مصایب در حجه‌الوداع حجت را بر مردم تمام می‌کند.

وی با بیان اینکه غدیر اتصال مقام نبوت با ولایت است، اضافه کرد: در غدیرخم بیش از 120 هزار نفر پس از مناسک حج شاهد بودند که رسول اسلام وصی و امام بعد از خود را معرفی کرد.

امام جمعه آمل با تاکید اینکه واقعه غدیر غیرقابل انکار از سوی دشمنان است، گفت: بیش از 100 راوی این واقعه عظیم را تایید کرده و هیچ واقعه‌ای این قدر تائیدکننده ندارد.

وی با اعلام اینکه فلسفه غدیر، اهمیت و ارزش والای آن بیش از گذشته در مواد درسی دانشگاه، حوزه و مدارس به چشم آید و گنجانده شود، یادآور شد: امر امامت یکی از مهم‌ترین مسئله در دین است که در سوره مائده از قرآن کریم نیز به ارزش واقعی آن پرداخته شد.

رحمانی آملی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در غدیر خم در سه روز یوم‌الولایه، یوم‌البیعت و یوم‌الاخوت ولایت امیرالمومنین(ع) را به همه مردم اعلام کرد.

وی با گرامیداشت 13 آبان سالروز دانش‌آموز، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و تبعید حضرت امام به ترکیه تصریح کرد: امروزه دشمنان استکباری به فکر دام انداختن جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان ما هستند.

خطیب جمعه آمل بیان داشت: نسل جوان ما نیز با بصیرت گوش به فرمان ولایت فقیه و رهبر انقلاب هستند و با حضور پرشور خود در مراسم‌های مذهبی و انقلابی برای همیشه خاری در چشم استکبار هستند.

وی با محکوم کردن کشتار مردم بیگناه میانمار توسط حاکمان پست از دستگاه‌های قضایی بین‌المللی و جهانی که ادعای اجرای حقوق بشر را دارند خواست تا هرچه زودتر عوامل پست این حرکت ناجوانمردانه و دور از انسانیت بازخواست شده و به سزای اعمال‌شان برسند.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول