اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی:

90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است

خبرگزاری فارس: عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفت: 90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی سوء مدیریت و سوء استفاده کسانی است که به ملت خیانت می‌کنند و 10 درصد این مشکلات از تحریم‌های اقتصادی سرچشمه می‌گیرد.

90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی ظهر امروز در آیین گرامیداشت 13 آبان که در مسجدالنبی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 90 درصد مشکلات اقتصادی امروز ناشی سوء مدیریت و سوء استفاده کسانی است که به ملت خیانت می‌کنند، باید با این موضوع برخورد شود و تنها 10 درصد این مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به یوم‌الله 13 آبان‌ ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا افزود: 13 آبان‌ماه روز استکبارستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و همچنین روز دانش‌آموز است.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: مایه مباهات است که دانش‌آموزان و جوانان ایران اسلامی اینگونه با شور و نشاط در مراسم نماز جمعه و 13 آبان فعالانه حضور پیدا کرده و همانند حماسه‌های سال‌های 57 و 58 با صدای بلند فریاد می‌زنند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

روحانی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه کشورمان تصریح کرد: استکبار جهانی پس از جنگ جهانی اول تمام تلاش خود را به کار گرفته تا وحدت، غیرت و عزت ملت‌های مسلمان را نابود کند، زیرا می‌داند که یک ملت با عزت، غیرت و وحدت هرگز در برابر جهان‌خواران تسلیم نمی‌شود.

این پژوهشگر اضافه کرد: استکبار جهانی به دنبال این بود تا دروغ را در بین ملت‌های مظلوم رواج دهد که آنها هرگز بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی نتوانند پیشرفت کنند و همیشه برای پیشبرد کشور خود دست به دامان سایر کشورهای خارجی شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن در راستای اشاعه فرهنگ و اعتقادات غربی در کشورها بیان کرد: استکبار جهانی در کوشش است تا ملت‌ها را از فرهنگ و اعتقاداتشان بیگانه کرده و فرهنگ و اعتقادات خود را جایگزین کند.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز عنوان کرد: کشورهای مستکبر به دنبال این هستند تا با ایجاد مکاتب و جریان‌های سوسیالیسم و ناسیونالیسم در بین ملت‌ها و همچنین با تبلیغات وسیع، کشورهای غربی را مانن بهشت موعود جلوه داده و سعی کنند تا ملت‌های مظلوم را شیفته برنامه‌هایشان ساخته و با حضور مهره‌های خود در سایر کشورهای اسلامی نقشه‌های پلید خود را پیاده کنند.

روحانی با اشاره به ظلم و خیانت‌ استکبار جهانی بر بشریت اظهار کرد: استکبار جهانی همیشه در تلاش است تا کشورهای مظلوم را محتاج خود کرده و دانشگاه، اقتصاد و صنعت آنها را وابسته به غرب کند.

این مسئول ادامه داد: اگر مبتکرانی در کشورهای مظلوم پدید می‌آمدند، استکبار جهانی سریعا آن مبتکران را یا جذب می‌کرد و یا آنها را سر به‌ نیست می‌‌کرد.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز با اشاره به امتیاز کاپیتولاسیون در ایران زمان طاغوت تشریح کرد: در طول نیم قرن 25 کشور از امتیاز کاپیتولاسیون در ایران برخوردار بودند که استکبار جهانی با این کار در پی پدید آوردن ذلت، حقارت و بدبختی در بین ملت بود.

روحانی اضافه کرد: بر طبق این امتیاز نیروی آمریکایی بر جان و ناموس افراد تسلط داشته و دستگاه قضایی نیز نمی‌توانست او را مجازات کند.

وی با بیان اینکه پیام حماسه‌آفرین ملت ایران در 15 خرداد ماه سال 42 در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) زنگ خطری برای آمریکا بود، افزود: امام خمینی (ره) در تبعیدگاه خود نیز مبارزه را ادامه داد و در طی چند نامه بیان داشتند که آنچه از جانب خداوند برای من مقدر شده، جلیل است.

این پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه امام خمینی (ره) قدرت آمریکا را در هم شکست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با شعار نه غربی و نه شرقی این نهضت را جلو بردند و چندی بعد، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی مبارزه با ظلم را یکی از اصول اولیه نظام اسلامی دانست و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی مبارزه با ظلم است که از اصول اولیه نظام اسلامی به شمار می‌رود.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه آمریکا نه تنها با اسلام و انقلاب اسلامی دشمن است، بلکه دشمن بشریت نیز به حساب می‌آید، تأکید کرد: آمریکا جز ذلت و خواری چیز دیگری به کشورها نمی‌دهد و آمریکا نه تنها با اسلام و انقلاب اسلامی دشمن است بلکه دشمن بشریت نیز به حساب می‌آید.

روحانی با اشاره به تحریم‌های اخیر کشور اذعان کرد: این گرانی و تحریم‌ها با مقاومت ملت ایران اسلامی برطرف می‌شود، همانگونه که در گذشته نیز توطئه‌های دشمنان خنثی شده و ایران اسلامی همیشه پیروز بوده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول