اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

وضع بودجه‏های عمرانی و جاری کشور باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظم بودجه کشور در برهه کنونی به امور جاری اختصاص می‏یابد و وضع بودجه‏های عمرانی و جاری باید در کشور اصلاح شود.

وضع بودجه‏های عمرانی و جاری کشور باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا خسروی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان که با حضور استاندار سمنان در سالن همایش‏های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان برگزار شد، به سه محور اصلی تبیین وضع اقتصادی کشور، لزوم توجه به حوزه صادرات و تجارت و همچنین قوانین و مقررات اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد.

وی افزود: آنچه امروز باید در خصوص وضع اقتصادی کشور بیان کرد، این است که ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در وضعیتی دشوار و تحریم‏های متعدد غربی‏ها به سر می‏برند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این همه، دست خدا به خوبی در فشارهای اخیری که علیه ملت ما از سوی دشمنان اسلام و انقلاب اعمال می‏شود، قابل مشاهده است چراکه در بسیاری از بخش‏ها، تحریم سبب خودکفایی ایران اسلامی شده است.

خسروی ادامه داد: اگر قرار است که ملتی، رهبری جهان را به خوبی بر عهده بگیرد، باید بتواند مسائل و مشکلات مختلف را تحمل کند و از یک‏سری سختی‏ها و تنگناهایی به سلامت عبور کند.

وی ادامه داد: بودجه کشور در برهه کنونی حدود 140 تا 150 هزار میلیارد تومان بوده که بیشتر آن به امور جاری اختصاص دارد و وضع بودجه‏های عمرانی و جاری باید در کشور اصلاح شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اختصاص 100 هزار میلیارد تومان از کل بودجه به امور جاری در مقابل 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و همچنین 35 هزار میلیارد تومان بخش مالیات‏ها یک خطر است که باید به آن پرداخته شود.

خسروی ادامه داد: باید به گونه‏ای در حوزه اقتصاد برنامه‏ریزی شود که عواید حاصل از مالیات‏ها بتواند هزینه‏های جاری کشور را تامین کند و کم‌کم مسئولان به فکر بستن شیرهای نفت باشند.

وی در خصوص مباحث صادرات و تجارت نیز گفت: بر اساس عقیده بزرگان حوزه بازرگانی و صادرات، واژه «تجارت» کلمه بسیار مهمی است که باید به خوبی معنا شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: بزرگان تجارت، «ت» این واژه را تجربه، «ج» را جرأت، «الف» را اعتماد به نفس، «ر» را رأفت و «ت» را توکل به خدا معنا می‏کنند و صادرکنندگان کشورمان باید به این چند واژه به خوبی توجه داشته باشند.

خسروی با تاکید بر اینکه «فرهنگ» نخ تسبیح همه این کلمات است و نقش اساسی در مراودات اقتصادی بازی می‏کند، گفت: امروز باید دید که ما تا چه اندازه نسبت به مردم رأفت و مهربانی اقتصادی داریم و همه اتفاقاتی که در حوزه ارز رخ داد باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که از ارز دولتی استفاده کرده بودند و سپس کالاهای خود را به قیمت آزاد فروختند نیز باید به طور مشخص مورد بررسی قرار گیرند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی اگر به فرهنگ اسلامی بی‏توجهی شود دچار مشکلاتی خواهیم شد، گفت: رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکنندگان باید اولویت مسئولان باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول