اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت جهادکشاورزی:

وابستگی‌ها را با کمک متخصصان بومی حل می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: تلاش می‌شود تا وابستگی‌های خود را با کمک دانش فنی بومی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که در داخل کشور مشکلات و مسائل پایه‌ای بخش کشاورزی حل شود.

وابستگی‌ها را با کمک متخصصان بومی حل می‌کنیم

محمدعلی نیکبخت امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان در مورد اقدامات جهادکشاورزی به منظور مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: تلاش ما بر این بوده تا وابستگی‌های خود را با کمک دانش فنی بومی، دانشگاه‌ها، اساتید و مؤسسات علمی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در داخل کشور مشکلات و مسائل پایه‌ای بخش کشاورزی حل شود.

وی در ادامه صنعت طیور را مثال زد و افزود: شرایط  به گونه‌ای پیش می‌رود که بخش کشاورزی کمترین آسیب را در ارتباط با تحریم‌ها خواهد دید و ما این شرایط را تبدیل به فرصت می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی تأکید کرد: این امکان برای بخش کشاورزی وجود دارد که بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز داخل، امنیت غذایی را برای مردم ایجاد کرده و هم بتوانیم صادرات داشته و از محل صادرات، ارزآوری به کشور داشته باشیم.

نیکبخت به عملکرد وزارت جهادکشاورزی در حوزه سیستم‌های نوین آبیاری از ابتدای تأسیس اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای تأسیس این وزارتخانه تاکنون مسافت یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که مقدار 400 هزار هکتار آن در سه سال گذشته مدیریت این وزارتخانه بوده است.

وی ادامه داد: برای سال 91 مصوبه‌ای توسط دولت به وزارت جهادکشاورزی اعلام شد که پیرو آن 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار جدید اضافه بر اعتبارات سالیانه که در قانون بودجه سال 91 اختصاص داده شده بود در مرحله ابلاغ و تخصیص اعتبار است.

این مسئول بیان کرد: با تحقق این رقم، سال 91 و 92 سال رکوردزنی در سیستم‌های آبیاری نوین کشور خواهد بود و این حرکت را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که این موضوع را در وزارت جهادکشاورزی نهادینه کنیم.

نیکبخت اولویت مدیریت حال حاضر وزارت جهادکشاورزی را به پروژه‌های زیربنایی نسبت داد و گفت: وزیر جهادکشاورزی این برنامه‌ها را به مجلس به منظور رأی اعتماد ارائه داد به گونه‌ای که ما دنبال می‌کنیم و نهادینه شده و همه ساله نسبت به سال گذشته آن، عملیات بالاتری را خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به ضرورت افزایش بیلان بهره‌وری از آب کشاورزی، تصریح کرد: ما با سیستم تحت فشار می‌توانیم صرفه‌جویی در آب را داشته باشیم و آب استحصال شده از این صرفه‌جویی را توسعه دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی در ادامه به اختصاص 7 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سال 90 اشاره کرد و افزود: این پول در اختیار بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، گذاشته شده که می‌توانند به سازمان و یا مراکز جهادکشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کرده و ضمن ارائه طرح و تصویب آن به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: علاوه بر رقم مذکور، 5 هزار میلیارد تومان در این هفته به این وزارتخانه ابلاغ شده که این ارقام با این حجم برای اولین بار است که در وزارت جهادکشاورزی اتفاق می‌افتد.

وی در پایان به صادرات و واردات در شش ماهه اول سال‌جاری اشاره کرد و به خودکفایی و تأمین نیازمندی‌های کشور در داخل پرداخت.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول