اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا درباره زندانیان بدون محاکمه پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اعلام اینکه نسرین ستوده متهم به اقدام علیه امنیت کشور بوده و محاکمه‌اش در دادگاهی باز انجام شد، گفت: آمریکا در مورد 150 زندانی که بی‌محاکمه 10 سال در حبس‌اند پاسخگو باشد.

آمریکا درباره زندانیان بدون محاکمه پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یکی از ماجراهایی که هم‌اکنون شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی علیه ایران به آن دامن زده و دست به آشوب و بلوا زدند و آن را نوعی نقض حقوق بشر می‌دانند محاکمه و اجرای حکم قضایی در بررسی اتهامات متعدد نسرین ستوده است که این فرد در قبال اقدامات خود علیه ایران و امنیت کشور محاکمه شد.  

محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر و مشاور امور بین‌الملل قوه قضائیه در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در این شهرستان از اتهامات متعدد ستوده، اتهامات دولت‌های غربی در دنیا، موارد مختلف نقض حقوق بشر توسط آنها و همچنین سفر هیئت پارلمانی آلمان به کشورمان صحبت کرد.

* ستوده متهم به ارتباط با شبکه‌های جاسوسی و اقدام علیه امنیت کشور است

لاریجانی بیان داشت: خانم نسرین ستوده متهم به سوء استفاده از عنوان وکالت و ارتباط با شبکه‌های جاسوسی و ضد انقلاب بود که دیگر اتهامات او اقدام علیه امنیت و مصالح کشور است.

وی افزود: این فرد مدت طولانی در دادگاه محاکمه شد، وکلایش از او دفاع کردند، در دور نخست به حدود 11 سال زندان محکوم شد ولی در تجدید نظر این مدت به شش سال کاهش پیدا کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه این فرد دوران محکومیت‌اش را می‌گذراند، اذعان داشت: تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران تنها منحصر به این مسئله نیست.

* نقض حقوق بشر کشتن مردم غزه و سوریه با بمب‌های آمریکایی است

مشاور امور بین‌الملل قوه قضائیه در سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا غرب با تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی این اجرای حکم در ایران را نوعی نقض حقوق بشر می‌داند، پاسخ داد: نقض حقوق بشر کشته شدن مردم مظلوم غزه به وسیله بمب‌های آمریکایی است، کشته شدن مردم بی‌گناه سوریه توسط سلاح‌هایی است که به تروریست‌های سوریه می‌دهند، قتل عام مردم افغانستان و عراق است، این‌ها تنها بخشی از مواردی بوده که نقض حقوق بشر توسط غرب محسوب می‌شود.

* محاکمه در دادگاهی باز و روشن نقض حقوق بشر نیست

لاریجانی ادامه داد: مجرمی که در دادگاه بسیار باز و روشن محکوم شده و دوران مجرمیت و محکومیت‌اش را می‌گذراند این مسئله با هیچ معیار و مفهومی نقض حقوق بشر نیست بلکه این قوانین کشور ما بوده که در حال اجرا است و باید اجرا شود، پنهانی هم نیست و در دادگاهی بسیار باز و روشن انجام شد.

* آمریکا در مورد 150 زندانی که بی‌محاکمه 10 سال در حبس‌اند پاسخگو باشد

وی اضافه کرد: زندانیانی که تعدادشان به بیش از 150 نفر می‌رسد و به هیچ وجه مشخص نیست که با آنها چه کار می‌کنند

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید بر موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا عنوان کرد: آمریکا در مورد تعداد زندانیانی که بدون هیچ محاکمه‌ای بیش از 10 سال آنها را در زندان محبوس کرده است پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: زندانیانی که تعدادشان به بیش از 150 نفر می‌رسد و به هیچ وجه مشخص نیست که با آنها چه کار می‌کنند و برای چه آنها را به زندان انداختند جوابی بدهد و راجع به آنها صحبت کند.

لاریجانی با بیان اینکه زندانیان همه زندانیان ما در جمهوری اسلامی ایران کارنامه و شناسنامه دارند و علت حبس‌شان مشخص است، عنوان کرد: زندانیان ما با حکم قضایی تکلیف قضایی‌شان مشخص و روشن است و دیگر نیازی نیست تا آنها در مورد ما اظهار نظر کنند.

* دادن جایزه به کسانی که علیه اسلام کار می‌کنند باعث افتخار نیست

رئیس ستاد حقوق بشر در مورد سفر هیئت آلمانی به کشورمان یادآور شد: چند روز گذشته هیئت پارلمانی آلمانی سفری به کشورمان داشتند که البته راجع به حقوق بشر به ایران نیامدند ولی در رابطه با حقوق بشر نیز صحبت‌هایی داشتند.

وی اظهار داشت: ما برای آنها توضیح دادیم که دادن جایزه به کسانی که علیه اسلام و مملکت اسلامی ما کار می‌کنند باعث افتخار نیست.

لاریجانی ادامه داد: این مسئله حکایت از آن دارد که تحرک غرب تحرکی ضدحقوق بشر است.

* برای غرب غم‌انگیز باشد که پایتخت‌شان محل اقامت تروریست‌ها و منافقین است

مشاور امور بین‌الملل قوه قضائیه با اعلام اینکه برای غرب باید بسیار غم‌انگیز باشد که پایتخت‌شان محل اقامت تروریست‌های منافقین، پژاک و امثال آنها است، ابراز داشت: با پول غرب و اسلحه‌های غربی جان مردم بیگناه سوریه و دیگر کشورها گرفته می‌شود و با این سلاح‌ها آنها را تکه تکه می‌کنند.

* حامیان تروریست حق صحبت راجع به حقوق بشر را ندارند

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که حامی تروریست هستند حق صحبت راجع به حقوق بشر را ندارند.

===============

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

===============

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول