اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

محکومیت آمریکا با بصیرت تحقق یافتنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: مردم با بصیرت‌افزایی می‌توانند به محکومیت آمریکا و خنثی کردن توطئه‌ها، نقشه‌ها و تهدیداتش تحقق ببخشند.

محکومیت آمریکا با بصیرت تحقق یافتنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) اظهار داشت: عزت، امنیت و سیادت انقلاب اسلامی زمانی حفظ می‌شود که ملت ایران از هر جهت استکبار جهانی به ویژه آمریکا را مورد هجمه قرار دهند و ترفندها، خیانت‌ها و توطئه‌ها را به خودشان برگردانند.وی ضمن تبریک عید سعید غدیر به عنوان بزرگ‌ترین و با برکت‌ترین عید مسلمانان افزود: پیامبر اسلام (ص) در این روز مسلمانان را به پیروی از امام علی (ع) و تمسک جستن به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تأکید کرده است.

خطیب جمعه شهر آبیک ، تازه مسلمان بودن عده زیادی از اعراب و عدم درک از امامت و ولایت، منافقان به ظاهر مسلمان و کینه داشتن نسبت به کشته شدگان جنگ‌های بدر و احد و کم بودن تعداد مؤمنان مخلص و مسلمانان واقعی را دلیل جدایی 120 هزار نفر از مسلمانان از امام علی (ع) در روز غدیر تنها پس از 70 روز ذکر کرد و گفت: مسلمانان به ویژه شیعیان ایران اسلامی باید با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر هدایت قرار گرفته تا در دنیا و آخرت به سعادت و رستگاری دست یابند، چراکه راه ولایت فقیه همان راه حق و ائمه اطهار (ع) است.

خطیب جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها نماز جمعه، ولایت فقیه را ارزشمند دانسته و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، شهدا، خانواده‌های معزز شهدا، احکام نورانی اسلام و امام راحل نشانه‌های ارزشمند خداوند هستند که طبق آیه 44 سوره مائده که به قضات دستور داده به بهای کم مردم را نفروشند مردم هم نباید به کم‌ترین بها این ارزشمندان نظام اسلامی را بفروشند و یا به فراموشی بسپارند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در فتنه سال 88 آیات الهی نظام به ویژه جمهوری اسلامی را به جمهوری ایرانی به بهای یک احسنت و مرحبا فروختند و به خارج از کشور رفتند که امروز هم سخت از این اعمال خود پشیمان شده‌اند که راه بازگشت همچنان باز است.

امام جمعه شهر آبیک با ذکر اینکه تقوا تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است، تصریح کرد: با انجام واجبات و ترک محرمات می‌توان در دنیا به تقوا و در آخرت به بهشت الهی دست یافت.

 

جوانان، خطبه غدیر را مطالعه کنند

موسوی با تأکید بر آشنایی و مطالعه خطبه غدیر از سوی جوانان گفت: جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیشترین نقش را داشتند بنابر این جوانان امروز به عنوان آینده‌سازان کشور باید بدانند که اگر همانند نسل اول و دوم حضور نداشتند و یا کوچک بودند می‌توانند راهشان را ادامه دهند، چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری، جوانان امروز بیشتر از جوانان دیروز نباشند کم‌تر هم نیستند.

امام جمعه شهر آبیک گفت: پیشرفت کشور در عرصه‌های متخلف مرهون زحمات جوانان این مرز و بوم است که باید قدر خود را بدانند و بر ایمان و تقوای خود بیافزایند.

موسوی خاطرنشان کرد: براساس آیات الهی مؤمن بودن انسان به خدا، ولایت و امامت به اجازه و خواست خداست که راه هدایت است ولی چون در دریای رحمت الهی غرق شده‌ایم نمی‌توانیم این نعمت بسیار بزرگ را آنچنان که شایسته است، شاکر و سپاسگزار پروردگار متعال باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول