اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی:

1600 حلقه چاه غیر مجاز در استان مرکزی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی از شناسایی یک هزار و 631 حلقه چاه غیر مجاز در استان خبر داد.

1600 حلقه چاه غیر مجاز در استان مرکزی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا عاشوری صبح امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: تعداد چاه‌های غیر مجاز استان بیش از سه هزار حلقه چاه است که تاکنون یک هزار و 631 حلقه چاه شناسایی و 2 هزار و 800 حلقه شناسایی نشده است.

وی شناسایی و ساماندهی چاه‌های غیر مجاز را از سیاست‌های اصلی ستاد تجهیز کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: استفاده از چاه‌های غیر مجاز صدمات جبران‌ناپذیری در بخش کشاورزی به دنبال دارد که باید هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی این چاه‌ها اقدام کرد و مانع از استفاده غیر قانونی از این چاه‌ها شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی تاکید کرد: ساماندهی چاه‌های غیر مجاز نقش بسیار مهمی در حفظ ذخایر زیرزمینی و استفاده بهینه از منابع آب دارد که این مهم باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

عاشوری خاطر نشان ساخت: با توجه به تحریم‌‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، توجه به تولید در بخش کشاورزی می‌تواند در مقابله با این تحریم‌ها اثرگذار باشد که باید تلاش کرد تولیدات بخش کشاورزی را با برنامه‌ریزی افزایش داد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در بخش کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و هر ساله بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی این استان از جمله انار، پسته، کشمش، انگور، محصولات باغی و لبنی به خارج از استان و حتی خارج از کشور صادر می‌شود که این نقطه قوتی برای اقتصاد استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری یک هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات کشاورزی به استان اختصاص یافته است.

عباس مظفری افزود: از مجموع اعتبارات تخصصی به استان یک هزار و 330 میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی در قالب تسهیلات و 530 میلیارد ریال نیز از طریق صندوق حمایت و توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت می‌شود.

محسن صفدری مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه اشتغال بیش از یک هزار و 700 مورد در امسال تاثیر بسیاری در رشد اقتصادی و توسعه کشاورزی استان داشته گفت: در این مدت 816 طرح به ارزش 786 میلیارد ریال در استان به تصویب رسیده که از این تعداد 759 طرح به ارزش 564 میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول