اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی:

کنگره مهندسی برق ارتقادهنده فعالیت‌های دانشگاه و صنعت است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کنگره مهندسی برق نقش مهمی در فعالیت‌های دانشگاه و صنعت و ضابطه گمشده آنها دارد و با تبادل نظرها می‌توان به ایده‌های نو دست یافت.

کنگره مهندسی برق ارتقادهنده فعالیت‌های دانشگاه و صنعت است

محمدرضا اکبرزاده توتونچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مرکز آموزش عالی خیام اظهار کرد: همایش‌ها و کنگره‌های علمی فضای مناسبی برای تبادل نظر بین اساتید و دانشجویان است و می‌تواند در پیشرفت سطح علمی کشور در این سه حوزه نقش موثری را ایفا کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم کنگره مهندسی برق استقبال صنعت از کنگره است و همکاری آن با دانشگاه خیام در برگزاری کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.

توتونچی افزود: کنگره مهندسی برق نقش مهمی در فعالیت‌های دانشگاه و صنعت و ضابطه گمشده آنها دارد و با تبادل نظرها می‌توان به ایده‌های نو دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید فضای گسترده‌ای که بین مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات به وجود آمده را با برگزاری کنگره‌های علمی و همایش‌ها و تبادل نظرها کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزار کنندگان کنگره‌های ملی در کشور باید تمام تلاش خود را در راستای سطح کیفی مقالاتی که ارائه می‌شود، داشته باشند، تصریح کرد: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی و تبادل نظرها و بحث‌های علمی می‌تواند کمک شایانی به بالا بردن سطح توانمندی مدیران و محققان موثر واقع شود.

توتونچی با اشاره به دقت نظری که دانشجویان واساتید باید به این کنگره‌ها داشته باشند، عنوان کرد: اگر حضور محققان و دانشجویان در کنگره‌های علمی تنها حضور فیزیکی نباشد و موثر واقع شود می‌تواند منجر به افزایش و ارتقای سطح علمی پژوهشی کشور شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: امیدوارم کنگره مهندسی برق و گردهمایی‌های آینده بتواند سطح موفقی در عرصه‌های صنعتی کشور را ایفا کند و محققان و دانشجویان استفاده مطلوبی را ببرند.

وی با تاکید بر ارائه آخرین دستاوردها در زمینه صنعت کشور خاطرنشان کرد: کنگره مهندسی برق می‌تواند در ارتقای سطح کیفی و توانمندسازی صنعت کشور موثر واقع شود و بهره‌برداری مطلوبی از آن دریافت کرد.

توتونچی اضافه کرد: کنگره مهندسی برق حمایت‌های خوبی را از سوی انجمن‌های علمی کشور که هدف آنها ارتقای سطح علمی و زمینه برای فعالیت‌های پژوهشی در کشور داشته است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات ارتباطات بین‌الملل است که هر روز شاهد افزایش رشد آن در سطح جهانی هستیم.

وی اظهار کرد: بومی‌سازی تکنولوژی‌های دانشی در سطح بین‌المللی می‌تواند چالش‌های به وجود آمده را برطرف کند و در انتقال دستاوردهای علمی کشور به سایر نقاط جهان موثر واقع شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول