اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر خبر داد

پرداخت ‌هزار میلیارد تومان تسهیلات کوثر به تولید و خدمات کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان اینکه حمایت از منافع ملی مهم‌ترین هدف این موسسه است، گفت: تاکنون بالغ بر هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولید و خدمات کشور به مردم پرداخت شده است.

پرداخت ‌هزار میلیارد تومان تسهیلات کوثر به تولید و خدمات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عیسی رضایی در نخستین گردهمایی روسا و کارکنان شعب منطقه هفت استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در حسینیه ارشاد بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت به تشکیل موسسه کوثر اشاره و اظهار کرد: در مجموعه‌ نیروهای مسلح اکنون سه واحد بانکی با نام‌های مهر، انصار و ثامن در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در سال 88 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به واسطه گستردگی و چابکی به فکر تاسیس یک موسسه مالی و اعتباری مستقل افتاد و از آنجا که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دارای حجم وسیعی از پرسنل و نیروهای بازنشسته است برای جذب نقدینگی این تعداد پرسنل و ارائه خدمات مالی از طریق تسهیلات مختلف در مواقع ضروری به این افراد را یکی از راهکارهای بسیار ارزنده برای پشتیبانی از پرسنل خود دید و در نخستین اقدام در سال 88 با مجوز بانک مرکزی نسبت به تاسیس موسسه مالی و اعتباری کوثر اقدام کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه زمانی که برای راه‌اندازی این موسسه اقدام کرده بودیم از حداقل امکانات و اعتبارات برخوردار بودیم، ادامه داد: با توجه به عقبه فکری و تجربی که در سال‌های گذشته در شبکه‌های مالی و بانکی کشور داشته‌ایم اقدام به راه‌اندازی موسسه کوثر کردیم و در مدت دو سال از راه‌اندازی و فعالیت کاری خود امروز دارای منابعی بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه 220 شعبه فعال موسسه مالی و اعتباری کوثر اکنون در سراسر کشور به مردم خدمات پولی و بانکی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: به‌زودی عملیات اجرایی راه‌اندازی 75 شعبه دیگر نیز در استان‌های کشور انجام می‌شود.

رضایی از تعداد 9 شعبه موسسه مالی و اعتباری کوثر در گیلان خبر داد و افزود: اکنون سراسر کشور به 10 منطقه تقسیم‌بندی شده که استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در گروه منطقه 7 استان‌های این موسسه هستند.

وی به تعداد ‌هزار و 400 نفر پرسنل شاغل در این موسسه اشاره کرد و گفت: موسسه مالی و اعتباری کوثر یکی از موسسات موفق در جذب نیروی انسانی است.

مدیرعامل موسسه مالی‌ و اعتباری کوثر، نیروی انسانی کارآمد، کارآزموده، متعهد و متخصص را موجب تعالی سازمانی دانست و تصریح کرد: این مهم جزو اهداف اولیه راه‌اندازی موسسه کوثر بوده است و با وجود اینکه پرسنل ما در رده‌ سنی بسیار جوان هستند ما در جذب پرسنل در ابتدا اولویت را به افراد دارای مدرک حسابداری دادیم بنابراین افراد دارای مدرک بانکداری و مدیریت بازاریابی و سپس IT با معدل بالا نیز در اولویت‌های بعدی جذب نیروهای سازمانی قرار گرفتند و تمام تلاش ما بر این شد که دیگر گرایش‌های تحصیلی غیر مرتبط در موسسه جذب نشود.

وی تمام مسئولان شعب کوثر را از افراد بازنشسته نظام بانکی کشور و دارای تعهد و تخصص معرفی کرد و با اشاره به اهداف مقدس این شبکه بانکی در راستای سازندگی کشور خاطرنشان کرد: مجموعه دست‌اندرکاران و سهام‌داران عمده این موسسه هرگز با نیت دلالی و واسطه‌گری در زمینه راه‌اندازی این موسسه گام برنداشتند بلکه مهم‌ترین هدف بانیان آن راه‌اندازی این موسسه گام برداشتن برای سازندگی کشور و حمایت‌های مالی از سهامداران «پرسنل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بازنشستگان» است.

رضایی از پرداخت بالغ بر ‌هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف تولید و خدمات به مردم در مدت مذکور خبر داد.

وی با تاکید بر همکاری روسای شعب و کارکنان با موسسه کوثر در راستای تحقق چشم‌انداز سازمانی ابراز کرد: اکنون یکی از بهترین موسسه‌های موجود در کشور و نظام بانکی موسسه مالی و اعتباری کوثر است و کوثر دارای مسیر و راهبردی بوده که با برنامه‌ریزی حرکت می‌کند.

این مسئول، کوثر را دارای فرآیندهای چندگانه در اصول نیروی انسانی و آموزش آن نامید و گفت: در این راستا نیروی انسانی ماهر، متبحر، متخصص، مجرب، دلسوز، متعهد و وفادار به سازمان جزو فرآیندهای داخلی و موثر ما قلمداد می‌شود.

وی یکی از شاخص‌های مهم را ارزیابی متوازن فرآیندهای مالی دانست و اذعان کرد: حمایت از منافع ملی کشور مهم‌ترین هدف ماست.

رضایی، مهم‌ترین اهداف موسسه کوثر تا سال 92 را افزایش سرمایه و عملیاتی‌ شدن فعالیت رسمی این موسسه به بانک عنوان کرد و یادآور شد: به واسطه داشتن عملکرد خوب و رضایت بانک مرکزی از این مجموعه، اعتقاد داریم که «کوثر» بهترین جایی است که در آن کار می‌کنیم و به تحقق سازمانی خود که تا سال 94 جزو پنج بانک برتر کشور می‌شویم خواهیم رسید و اعتقاد داریم آینده از آن ماست.

در پایان مراسم مذکور رضایی، محمد نوایی کارشناس بازاریابی منطقه 7 را جانشین مدیریت شعب منطقه 7 به روسای شعب و کارکنان این منطقه معرفی کرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول