اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

روزانه 150 تن سیب‌زمینی از کردستان به عراق صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از صادرات روزانه 120 تا 150 تن سیب‌زمینی به عراق از مرز باشماق مریوان خبر داد.

روزانه 150 تن سیب‌زمینی از کردستان به عراق صادر می‌شود

محمدابراهیم حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سیب‌زمینی کردستان استاندارهای لازم صادرات را دارد و تاکنون بیش از 7 هزار تن از تولیدات امسال این استان صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، هر ساله 300 نمونه سیب‌زمینی به منظور مشخص شدن میزان ازت و سموم آن اندازه‌گیری می‌شود که تاکنون سیب‌زمینی تولیدی در استان هیچکونه مشکلی در زمینه صادرات نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته طرف‌های عراقی ادعا کردند که سیب‌زمینی صادراتی کردستان سوسک کلرادو دارد که این قضیه اثبات نشد و باید گفت که کیفیت سیب‌زمینی ما از استاندارهای لازم یک محصول باکیفیت برخوردار است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: جهاد کشاورزی امسال با سیب‌زمینی‌کاران استان در سطح زیرکشت 8 هزار و 800 هکتار قرارداد منعقد کرد اما در عمل به 12 هزار و 500 هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه 30 تا 35 تن میزان سیب‌زمینی تولیدی در هکتار است، میزان تولید این محصول در سال‌جاری را 410 هزار هکتار عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اقدامات دولت و بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی محصول سیب‌زمینی در استان اشاره کرد و از ایجاد ظرفیت 200 هزار تن ذخیره‌سازی با همکاری کشاورزان خبر داد.

وی در پایان با اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان به منظور بسته‌بندی سیب‌زمینی، از آنان خواست تا در این زمینه همت کرده و با حرکت در این مسیر مانع از متضرر شدن خود شوند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول