اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور:

دانشگاه علمی ـ کاربردی مداحی تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور با بیان اینکه دانشگاه علمی ـ کاربردی مداحی تاسیس می‌شود گفت: راه‌اندازی دو واحد درسی مداحی در مدارس شایعه است.

دانشگاه علمی ـ کاربردی مداحی تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی آهی در حاشیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: علاقمندان بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع متوسطه می‌توانند به این دانشگاه ورود پیدا کرده و به صورت علمی با مبانی مداحی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این شایعه است که عده‌ای بر پا کرده‌اند که قرار است در مدارس و فضاهای آموزشی کشور واحد درسی مداحی راه‌اندازی شود چرا که چنین امری اصلاً صحت ندارد.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور یادآور شد: ما هم اکنون نیز کلاس‌های آموزشی در خانه مداحان برای علاقمندان برگزار می‌کنیم که در پنج روز هفته این کلاس‌ها به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

آهی از راه‌اندازی اولین کتابخانه تخصصی مداحان کشور و استفاده از کتاب‌های اساتید تخصصی در مداحی خبر داد و گفت: قرار است مکانی به عنوان روضه‌الحسین با همکاری شورای شهر در تهران راه‌اندازی شود که در این مکان به علاقمندان خدمات معنوی و ارزشی ارائه می‌شود.

وی همچنین از تفاهمنامه منعقد شده خانه مداحان کشور با بانک شهر خبر داد و عنوان کرد: قرار است 500 میلیون تومان بودجه در بانک شهر سپرده‌گذاری شود تا با معرفی مداحان به بانک‌ها آنها بتوانند از تسهیلات 5 میلیون تومانی استفاده کنند.

این مسئول کشوری از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامعه مداحان و ذاکران کشور خبر داد و گفت: دراین بانک اطلاعاتی جامع‌ترین اطلاعات در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و مداحان از این طریق می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

این شاعر، ذاکر و پیر‌غلام حسینی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس اردبیل را کانون رشد و نمو مداحان حسینی توصیف کرد و اذعان داشت:‌ ما طرحی را در حال اجرا داریم که بر اساس آن پالایش مداحی بر اساس آیین‌های مذهبی و معنوی به صورت سنتی انجام می‌شود که در اجلاس دهم نیز کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با همین محوریت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول