اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مبارکه:

نگاه جهان غرب به رفتار شیعه در ایام محرم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: نگاه جهان غرب به رفتار شیعه در ایام محرم است و این رفتارها که پیروی از خرافات بوده در ایام محرم موجب شده نقش شیعه در جهان اسلام کمی کمرنگ شود.

نگاه جهان غرب به رفتار شیعه در ایام محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محمدجواد محمدی پیش ‌از ظهر امروز در آیین گردهمایی هیئت مذهبی در شهرستان مبارکه اظهار کرد: اهل بیت عامل ثبات ما در دین‌داری است و شناخت اهل بیت نیازمند شناخت عقلی و عاطفی در هر فرد است.

وی افزود: تنها پیامی که دسته‌های عزاداری در ایام محرم می‌توانند داشته باشند زنده نگاه داشتن یاد و خاطره واقعه عاشورا و ایجاد حس شور حسینی و محبت اهل بیت در دل کودکان، نوجوانان و جوانان است زیرا محبت اهل‌بیت سبب مستحکم‌تر شدن و شناخت بهتر از دین می‌شود.

امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: توجه عنایات اهل بیت به شیعه سبب می‌شود که جوانان محبت اهل بیت را در دل خود نگاه دارند و این امر ارزش والایی دارد.

وی افزود: عشق به اهل‌بیت را در سطح جامعه باید به عنوان یک ارزش والا و اساسی مطرح شود و این ارزش مورد تقدیر قرار گیرد به صورتی که حرمت نگهداری نام اهل‌بیت یکی از راه‌های ایجاد این ارزش در جامعه است که باید آن را تقویت کرد.

محمدی تصریح کرد: از حس کمال‌جویی جوانان باید در شناخت بهتر اهل‌بیت استفاده کرد زیرا این حس می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در این نسل شود و راه و روش زندگی اهل بیت موجب ایجاد الگو در جوانان شود.

وی یادآور شد: از سیره و روش زندگی اهل‌بیت نیز باید در جامعه خود برای ایجاد همبستگی و وحدت استفاده کرد زیرا این روش سبب متحد شدن جامعه مسلمان در دنیا می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول