اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش یک‌روزه قلب در مشهد مطرح شد

نارسایی قلبی شایع‌ترین نوع بیماری‌های قلب و عروق

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نارسایی‌های قلبی، شایع‌ترین نوع بیماری‌های قلب و عروق است.

نارسایی قلبی شایع‌ترین نوع بیماری‌های قلب و عروق

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فروه وکیلیان ظهر امروز در حاشیه همایش یک روزه نارسایی قلب که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود تقویت بخش پیوند قلب و ریه است.

وی با اشاره به شروع نام‌نویسی از بیماران قلبی تصریح کرد: نام‌نویسی از بیماران قلبی با حضور متخصصان قلب و پرسنل زبده امروز شروع می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: از امروز پرونده‌ها تشکیل می‌شود و بیماران بسته به نیازهای مختلف خود برای درمان‌های مختلف در دسته‌های گوناگون قرار می‌گیرند.

وکیلیان با بیان اینکه این نوع دسته‌بندی فوائد زیادی دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که لیست و پرونده‌ها به‌ صورت فعال وجود داشته باشند، می‌توان با سرعت زیادتری مشکل بیماران به‌ویژه در مواردی که ارجاع می‌شوند را برطرف کرد.

وی مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی را از برخی از سرطان‌ها بالاتر عنوان کرد و متذکر شد: بیماری نارسایی قلبی در میان بیماری‌های قلبی به نسبت شایع‌تر و پیچیده‌تر است.

عضو تیم جراحی پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این بیماری در حال حاضر در منطقه ما رو به افزایش است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دانشگاه مادر که تقریبا شرق کشور را در پوشش درمانی قرار داده است در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده است.

وکیلیان با اشاره به اهداف برگزاری همایش‌ یک روزه نارسایی قلبی در مشهد بیان کرد: از اهداف اصلی برگزاری این همایش توانمندسازی پزشکان در راستای بهبود تشخیص صحیح و درمان صحیح می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری این همایش یادآور شد: باید پزشکان با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در بخش‌های مختلف درمان‌های واحدی تجویز کنند و از تجویز درمان‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

این جراح پیوند قلب و ریه با تاکید بر اینکه هدف اصلی در برگزاری تمام همایش‌های علمی سود بردن بیمار است تصریح کرد: تمرکز این برنامه بیشتر روی درمان سلول‌های بنیادی و اعمال پیوند قلب و ریه است.

وکیلیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع به کار کرده است و با کمک پژوهشکده رویان 77 تزریق سلول بنیادی برای بیماران مختلف انجام داده شده است.

وی با بیان اینکه آشنایی پزشکان با این نوع درمان‌ها امری ضروری است بیان کرد: بعد از آشنایی پزشکان با روش‌های مختلف می‌توانند تشخیص درست در زمینه ارجاع بیماران به بخش‌های مختلف داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در این همایش گفت: حضور این اساتید فرصتی است برای اینکه افراد بتوانند از اطلاعات علمی این اساتید استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول