اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

پانزدهمین دوره مسابقات بزرگ حفظ قرآن ستاد عاشورا برگزار شد

خبرگزاری فارس: پانزدهمین دوره مسابقات حفظ و سیزدهمین دوره مسابقات تفسیر قرآن ستاد عاشورا در ورامین برگزار شد.

پانزدهمین دوره مسابقات بزرگ حفظ قرآن ستاد عاشورا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز با حضور محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، رضا کارخانه شهردار ورامین، جمعی از مسئولان و دوست‌داران و علاقمندان به قرآن پانزدهمین دوره مسابقات حفظ و سیزدهمین دوره مسابقات تفسیر قرآن ستاد عاشورا در گلزار شهدای سید فتح‌الله ورامین برگزار شد.

مسئول ستاد قرآن عاشورا طی سخنانی با بیان اینکه این مسابقه به صورت شفاهی در سطح حفظ کل و نیز جزء و تفسیر قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقه با حضور بیش از 210 شرکت‌کننده که حدود 25 درصد آنها آقایان و 75 درصد خانم‌ها بودند، برگزار شد.

حسن فرجی با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره مسابقات حفظ و سیزدهمین دوره مسابقات تفسیر قرآن برگزار می‌شود، یادآور شد: ستاد قرآن عاشورا از 15 سال پیش که فعالیت خود را شروع نموده هر سال مسابقات گسترده قرآنی برگزار کرده است.

وی با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) ادامه داد: حضرت می‌فرمایند «از نور قرآن شفاهای قلبی را بجویید، زیرا شفای مرض‌های سینه‌هاست»، امروز جامعه ما نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی به‌ویژه در میان نسل جوان و نوجوان دارد و خوشبختانه بیش از 95 درصد شرکت‌کنندگان سنین زیر 20 سال هستند.

مسئول ستاد قرآن عاشورا اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی روی بحث حفظ قرآن دارند، بنابراین ما هم سعی کردیم گوشه‌ای از این کار را در این بحث بگیریم و قدمی هرچند ناچیز در جهت بیمه کردن جوانان این منطقه برداریم، اعتقاد داریم اگر جوانان و نوجوانان وارد این وادی شوند دیگر تبلیغات فرهنگی بیگانه‌ها بر آنها اثر نخواهد کرد.

این مسابقات هر ساله و با استقبال فزاینده قرآن‌دوستان در شهرستان ورامین برگزار می‌شود و به نفر اول نیم سکه بهار آزادی و نفرات دوم و سوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اعطا می‌شود.

 انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول