اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

مداحان از ترویج خرافات جلوگیری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت: مداحان باید از ترویج خرافات در هیئت‌های مذهبی جلوگیری کنند.

مداحان از ترویج خرافات جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه اقامه نماز از بهترین حالات بندگی برابر خداوند متعال است، اظهار کرد: انجام این فریضه به صورت دائم سبب ایجاد آرامش معنوی و روحی در افراد می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: تمام مؤمنان را به اقامه نماز اول وقت سفارش می‌کنم و امیدواریم که در انجام این فریضه اهتمام کافی و جدی بورزند.

وی با اشاره به سالروز درگذشت سید محمدحسین طباطبایی تصریح کرد: کتاب ارزشمند الغدیر از یادگارهای این عالم بزرگوار برای نسل امروز است که بسیاری از جوانان می‌توانند با رجوع و اندیشه در آن به پاسخ های خویش برسند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کشور بیان کرد: امروز ضرورت دارد تا فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از سوی والدین در جامعه ترویج یافته تا زمینه برای توسعه فرهنگی و نیز آشنایی جوانان با این فرهنگ ارزشمند محقق شود.

باریک‌بین ابراز کرد: جامعه سالم بدون وجود خانواده سالم هیچ گاه امکان‌پذیر نشده و تحقق نیز نمی‌یابد.

وی ادامه داد: والدین باید ضمن الگوگیری از ائمه معصومین در راستای ایجاد فضای معنوی در جامعه و خانه فعالیت و تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با اشاره به اینکه ارتباط مناسب و احترام والدین به یکدیگر در تربیت صحیح فرزندان اثربخش است، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود تلاش بیشتری کنند، قطعأ آینده جوانان نیز بسیار خوب رقم می‌خورد.

باریک‌بین با اشاره به در پیش بودن ماه سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان تصریح کرد: عزاداری و سوگواری این ماه باید در شأن آن انجام شود و در این زمینه هیئت‌ها و تکایای مذهبی نیز لازم است که خود را برای عزاداری مهیا کنند.

وی ادامه داد: مداحان و مسئولان هییت‌ها باید در ایام و شب‌های سوگواری و عزاداری حسینی از پرداختن به خرافه‌ها جلوگیری کرده و حقایق اصیل دینی را برای مردم و شیعیان بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین اشاعه فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه محرم را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: عزادارن و هیئت‌های مذهبی لازم است که در مراسم خود به این فریضه مهم توجه کرده و به آن اهتمام جدی بورزند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول