اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی تاکید کرد:

لزوم مشارکت تمام ارگان‌ها برای گسترش برنامه‌های پیشگیرانه

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری و انجام اقدامات در این راستا، باید تمام ارگان‌ها اعم از خصوصی و دولتی با هم همکاری و مشارکت کنند.

لزوم مشارکت تمام ارگان‌ها برای گسترش برنامه‌های پیشگیرانه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حاجی‌پور ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پایگاه دائمی بینایی سنجی در مهدکودک پرواز مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: افرادی که توان پرداخت حداقل هزینه را نداشته باشند می‌توانند از کمک‌های یارانه‌ای که بهریستی در اختیار آنان قرار می‌دهند استفاده کنند.

وی رعایت نکات علمی را در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه یکی از نکات اساسی دانست و تصریح کرد: به ‌عنوان مثال افرادی که برای غربالگری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم انتخاب می‌شوند باید آموزش دیده باشند و این وظیفه‌ای است که بر عهده انجمن اپتومتریست است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف در راستای پیشگیری بیان کرد: در حوزه‌ پیشگیری در بهزیستی خراسان‌رضوی 21 طرح در حوزه‌های متفاوت برنامه‌ریزی شده است.

حاجی‌پور با اشاره به طرح‌های پیشگیرانه در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه طلاق مانند آموزش‌های مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج وخانواده در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات موفقی نیز در زمینه اعتیاد مانند درمان‌های سرپایی، اقدامات پیشگیری، درمانی و کاهش آسیب انجام شده است که هرکدام اثرات متفاوتی مانند پیشگیری‌های اولیه و ثانویه دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه پیشگیری ویژه انسان‌های سالم است متذکر شد: اگر خدمات ارائه شده به انسان‌های سالم دچار مشکل شود افراد وارد اقدامات لازم برای پیشگیری ثانویه و یا بازتوانی می‌شوند.

جاجی‌پور با اشاره به مرکز مشاوره در بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: افراد می‌توانند با شماره 148 برای دریافت پاسخ به سئوالات پزشکی و دریافت مشاوره‌های لازم تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول