اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

«امر به معروف و نهی از منکر» کلید امنیت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امنیت اجتماعی و توسعه و آبادانی کشور در گروه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، بر این اساس باید مسئولان نظام در احیای آن همت کنند.

«امر به معروف و نهی از منکر» کلید امنیت اجتماعی است

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود،‌ اظهار کرد: برای تحقق این هدف تاکنون اقدامات خوبی انجام شده ولی برای ترویج این فرهنگ باید فعالیت‌های گسترده‌تری در بین اقشار مختلف جامعه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کنترل کند، ابراز کرد: نهادینه کردن این فرهنگ ضامن سلامت اجتماعی، معنوی و اخلاقی در جامعه است که باید در این راستا برنامه‌های فرهنگی مناسبی توسط مسئولان مربوط صورت گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امر به معروف‌ و نهی از منکر در ارتقای سلامت معنوی اقشار مختلف جامعه تأثیر مهمی دارد،‌ بیان کرد: مسئولان نظام باید آیین‌نامه و ضوابط اجرایی خاصی برای احیای این امر در جامعه تبیین کنند تا بتوانند آسان‌تر این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه گام اساسی برای اجرای امر به معروف و نهی ‌از منکر در جامعه شناخت معروف‌ها و منکرها است، اذعان کرد: مردم باید معروف و منکرها را در جامعه به خوبی بشناسند تا بتوانند در احیای آن در جامعه کمک مهمی کنند و همچنین مسئولان مربوط نیز با انجام دادن کار فرهنگی برای تحقق این امر همت کنند تا بقای سلامت جامعه تضمین شود.

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر نهادینه شود، بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد و بسترهای رشد و پیشرفت را در جامعه مهیا می‌کند از این رو باید برای نهادینه کردن این فرهنگ مردم و مسئولان مربوط بسیار تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امر کردن افراد به کارهای نیک و نهی کردن آنان از اعمال زشت موجب ارتقای سلامت معنوی و اخلاقی جامعه می‌شود، ابراز کرد: تحقق این امر می‌تواند در پیشگیری از فساد و رفتارهای ناشایست بین مردم نقش مهمی داشته باشد.

وی اظهار کرد: برخی از افراد جامعه در زندگی دچار انحرافات اخلاقی و عقیدتی می‌شوند که با احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه می‌توان این انحرافات را کنترل کرد و آنان را به سوی سلامت اخلاق معنوی هدایت کرد.

معرفی الگوهای مناسب حجاب به دانش‌آموزان

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش‌ و پرورش می‌توانند در مدارس برای دانش‌آموزان آموزش‌های توجیهی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر برگزار تا آنان را با اهداف و مزایای این هدف آشنا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان در مقاطع سنی پایین‌تر سریع‌تر مطالب ارائه شده را فرا می‌گیرند، ابراز کرد:‌ آموزش عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی‌ از منکر در مدارس بین دانش‌آموزان نتایج بسیار مثبتی دارد و سریع‌تر می‌توان این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: باید الگوهای حجاب و عفاف به خوبی به دانش‌آموزان معرفی شود تا آنان با الگوگیری از آن بتوانند به درستی پوشش اسلامی را در جامعه رعایت کنند.

وی معرفی الگوی مناسب بین دانش‌آموزان را مناسب‌ترین راه حل نهادینه کردن فرهنگ امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه دانست و بیان کرد: متأسفانه در نهادینه کردن این فرهنگ الگوهای مناسبی به آنان معرفی نشده است و خلاءهای فرهنگی در این مورد وجود دارد که باید مسئولان مربوط با شناسایی الگوهای مناسب در ترویج این فرهنگ بین جوانان و دانش‌آموزان مصمم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه اکنون برای ترویج الگوهای حجاب در بین دانش‌آموزان فعالیت‌های فرهنگی خوبی در مدارس انجام می‌شود، اذعان کرد: با برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، مد و لباس‌های اسلامی و دینی با تنوع و زیبایی خوبی به نسل جوان به ویژه دختران معرفی می‌شود تا آنان با این مدها به خوبی آشنا شوند و از آنها استفاده کنند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه پوشش اسلامی در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است،‌ یادآور شد:‌ مردم این استان پوشش اسلامی خوبی دارند و در رعایت حجاب مصمم‌تر هستند و همچنین امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌های فرهنگی مطلوب‌تر فرهنگ عفاف و حجاب را در بین مردم بهتر نهادینه کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول