اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران:

زباله‌ها در رودخانه‌های مازندران شناور است / پزشک خانواده به تنهایی موثر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: در حوزه دفع زباله، زباله‌های جامد را در آب رودخانه‌های مازندران شاهد بودم که این موضوع مشکلاتی را برای سلامت مردم به وجود می‌آورد.

زباله‌ها در رودخانه‌های مازندران شناور است / پزشک خانواده به تنهایی موثر نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «جیهان طویلا» بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده مازندران اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده از برنامه‌های قابل توجه در مازندران است.

وی افزود: هدف اصلی ما کاهش فاصله بین افراد است تا همه از امکانات مناسب استفاده کنند و این یک عدالت اجتماعی است.

طویلا با بیان اینکه پزشک خانواده طرح بسیار مهمی در ارتقای وضعیت سلامت است، تصریح کرد: این موضوع به ویژه در مناطق شهری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مشکل مهم این است که بتوانیم طرح پزشک خانواده را به صورت متناسب با نیاز هر منطقه مستقر کنیم، یادآور شد: به نظرم امروز این خدمات به خوبی ارائه نمی‌شود.

طویلا با بیان اینکه پزشک خانواده به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد، ادامه داد: آنچه مهم است، آمادگی کل سیستم است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: تغییرات جمعیتی در جهان اتفاق افتاده و باید برای ارائه خدمات بهتر به دنبال راه جدید باشیم و طرح پزشک خانواده می‌تواند به عنوان نگهبان این مسئله باشد.

وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت ایران در جهان بهترین است، اذعان داشت: دو شاخص سلامت زنان و کودکان برای ارزیابی شبکه سلامت در نظر داریم که البته این دو مورد در منطقه مطلوب است ولی مشکلات جدیدی در دنیای امروزی به وجود آمده و نیاز است از راه‌های جدید برای این مسائل پاسخگویی داشته باشیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران تصریح کرد: درست که بر اساس گزارش ارائه شده از مرگ و میر مادران جلوگیری می‌کنیم و یا اینکه این موضوع به حداقل رسیده اما در واقع ممکن است در آینده با مشکلات سرطان مواجه شوند و باید به این مقوله توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه شانس خوبی که داریم طبیعت زیبای مازندران است، اظهار داشت: باید توجه بیشتری به حفظ این طبیعت داشته باشیم. در حوزه دفع زباله که زباله‌های جامد را در آب رودخانه‌های مازندران شاهد بودم که این موضوع مشکلاتی را برای سلامت مردم به وجود می‌آورد.

طویلا در همین زمینه خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل می‌توانید با مرکز بهداشت محیط زیست که مقر آن در اردن است، مرتبط شده و از تجربه آنها در رفع این مشکل استفاده کنید.

وی با بیان اینکه خوشحال می‌شوم اگر با همکاری سازمان بهداشت جهانی پروژه کوچکی را شروع کنید، گفت: پیشنهاد می‌دهم منطقه را هم درگیر کنید تا مردم آموزش ببینند و به محیط زیست احترام بگذارند و این یکی از مشکلات حوزه شهری در سلامت است.

طویلا با اشاره به اینکه بهورزها ابزار خوبی برای کمک به سیستم بهداشتی و سلامت هستند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مشکلات زیست محیطی در روستاها کمتر بوده و مشکل اصلی در شهرها است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم در حوزه سلامت شهری از مردم استفاده شود چون مردم قدرتمند هستند و برخلاف سیستم که کار کند پیش می‌رود اگر به مردم مسئولیت دهیم بسیار با سرعت کار می‌کنند و من نمونه این موضوع را در کشور قبرس دیدم که برای پاکسازی محیط از مردم استفاده شد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول