اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:

باید برای بیماران خاص در هر استان اعتبار لازم تعیین شود

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: باید برای بیماران خاص در هر استان اعتبار لازم تعیین شود.

باید برای بیماران خاص در هر استان اعتبار لازم تعیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرزاد فیروزی یکشنبه‌ شب در جمع مسئولان بهداشت استان اظهار کرد: اگر اعتبار لازم برای این بیماری‌ها به هر استان اختصاص یابد، می‌توان برنامه‌ریزی خوبی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در این راستا انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر تخت‌های بیمارستانی نسبت به بیماران خاص در استان بسیار کم است و این کمبود دغدغه اصلی برای بیماران سرطانی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر 12 تخت بستری و سرپایی برای این بیماران وجود دارد که نسبت به جمعیت بیماران بسیار کم است.

فیروزی ادامه داد: همچنین تعداد تخت‌های بستری برای بیماران خاص نیز پنج تخت و تخت‌های سرپایی هفت تخت است و این در حالی است که میزان بیماردهی تخت‌های بیمارستانی موجود بیشتر از جمعیت است.

وی به وجود 4 هزار بیمار سرطانی در استان اشاره کرد و بیان داشت: وجود این تعداد بیمار سرطانی در استان نیازمند افزایش تخت‌های بستری است.

*سرمایه‌گذاری در بیماری سرطان نیازمند همت ویژه بخش خصوصی است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی بیشتر به بخش‌های درآمدزا اقبال نشان می‌دهند و سرمایه‌گذاری در بیماری سرطان کمتر بوده و نیازمند همت ویژه بخش خصوصی است.

فیروزی افزود: بیماری سرطان آمار بیشتری از بیماران را به خود اختصاص می‌دهد اما بیماران خاص تنها به بیماران سرطانی اطلاق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کنترل بیماری سرطان نیازمند آگاهی‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: در این راستا باید کارهای پژوهشی انجام شده و از پایان‌نامه‌های دانشگاهی نیز حمایت شود.

*سونامی سرطان در راه است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از وجود دو بحران جدی برای بیماران سرطانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر سونامی سرطان در راه است و افزایش روزانه میزان بیماران سرطانی بیانگر روند رو به افزایش این بیماری است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول