اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

توجه به نوع ارتباطات انسانی زمینه‌ساز خانواده الهی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جایگاه خانواده الهی و انسانی گفت: توجه به نوع ارتباطات انسانی زمینه‌ساز خانواده سالم، الهی و انسانی است.

توجه به نوع ارتباطات انسانی زمینه‌ساز خانواده الهی است

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: توجه به نوع ارتباطات انسانی بر اساس هفت محور ارزشی منجر به ایجاد خانواده سالم و الهی خواهد شد.

وی با اشاره به هفت محور ارتباطی افزود: ارتباط با خدای متعال، ارتباط با خویش، ارتباط با دیگران به ویژه خانواده، ارتباط با حاکمیت و حکومت جامعه، ارتباطات اقتصادی، ارتباط با طبیعت جاندار و بی‌جان و ارتباط توحیدی انسان و توجه به اصول دین مواردی است که باید برای ایجاد خانواده سالم مد نظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد سبک زندگی الهی و نوع ارتباطات انسانی درست نیاز به فرهنگی اسلامی و الهی است که این فرهنگ نیز دربردارنده پنج اتفاق است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی این پنج اتفاق مهم را عمق بخشیدن دانش، الهی شدن نگاه و بینش، تولید ارزش‌هایی بر مبنای ربوبیت، ایجاد فرهنگ انس با قرآن کریم در خانواده و توجه به عزت خانواده‌ها برشمرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی بیان کرد: باید به خانواده‌ها الگوهایی ارائه دهیم که خانواده تقرب الی‌الله پیدا کند و انسان‌ها از منافع مادی خارج و به معنویت برسند.

وی سبک زندگی را همان دینداری دانست و گفت: باید این مهم پیگیری شود و در کل جهان آرمان‌های الهی و انسانی باید تحقق پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر روی مسائل اسلامی کار نکنیم هیچ ثمره‌ای نخواهیم داشت و نتیجه لازم را نخواهیم گرفت چراکه خانواده الهی و انسانی همه مسائل ما را تحت پوشش قرار می‌دهد و اگر نباشد جامعه ما روح نخواهد داشت.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت حیات طیبه در زندگی انسان‌ها اظهار کرد: توجه به حیات طیبه فکری است که به تازگی غربی‌ها به آن اندیشیده‌اند و تا رسیدن به مسیر اصلی زمان زیادی لازم خواهند داشت.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی پذیرفتن الگوهای غربی را منجر به بیداری دیرهنگام انسان‌ها از اصل دین و اسلام دانست و خاطرنشان کرد: باید با ماهیت جهان اسلام و انقلاب انسانی جلوی صدمات غربی‌ها را گرفت و زندگی سالم و پاکی را به وجود آوریم.

وی همچنین با اشاره به عناصر موجود در خانواده از جمله پدر، مادر، فرزندان و همسر، بیان کرد: این عناصر باید نگاه الهی به همدیگر داشته باشند و با ایجاد دانش و تغییر بینش ارزش‌ها را دگرگون و انگیزه‌های مادی متحول و به معنویت و عبودیت برسند.

وی در پایان تمام مکاتب جهان را محتاج مکتب اسلام دانست و گفت: نامردانه‌ترین ابزاری که اکنون دامنگیر خانواده‌ها شده و انسان را از درون تهی می‌کند ماهواره است واین خانواده‌ها هستند که باید جلوی این معضل را بگیرند.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول