اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

ثبت‌نام 20 هزار نفر برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام 20 هزار نفر برای شرکت در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: این آمار پزشکان حتی ماماها و پرستاران را شامل می‌شود.

ثبت‌نام 20 هزار نفر برای اجرای طرح پزشک خانواده

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق مختلف کشور آغاز شود، افراد زیادی از گروه‌های مختلف برای فعالیت کردن اعلام آمادگی کرده و با مراجعه به مراکز اعلام شده، ثبت‌نام کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام 20 هزار نفر برای شرکت در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: این آمار پزشکان حتی ماماها و پرستاران را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در ظاهر طرح به صورتی تدوین شده است که ورود پزشکان به این عرصه اجباری نبوده و به طور کامل اختیاری است ولی وقتی طرح بیشتر بررسی می‌شود این نتیجه به دست می‌آید و مشارکت پزشکان اجباری است.

این نماینده مجلس اتخاذ تدابیر مناسب برای حمایت از پزشکان را خواستار شد و گفت: طبق طرحی که مصوب شده است هر پزشک باید ماما و پرستار را زیرپوشش خود قرار داده و به آنها ماهانه حقوق بپردازد از طرف دیگر هزینه تهیه لوازم پزشکی و فضای فیزیکی برای فعالیت هم نباید از نظر دور داشت بنابراین انتظار وجود دارد با پزشکان قراردادهای خوبی منعقد شود تا آنها برای همکاری در این زمینه علاقه‌مند شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یکی از انتقادهای مهم پزشکان را غیرواقعی بودن تعرفه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: تلاشگران این عرصه بارها در ارتباط با تعرفه‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند و این مشکل را در زمان بر روی کار بودن مجلس هفتم مطرح کرده‌اند که تا امروز این مشکل حل نشده است پس اکنون خواستار این موضوع هستند که در طرح پزشک خانواده، تعرفه‌های مناسب لحاظ شود.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مشکلات مختلف در ارتباط با بیمه‌های سلامت‌محور اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه این بیمه‌ها به طور شایسته افراد بیمار و بی‌بضاعت را پشتیبانی نمی‌کنند به طوری که فردی وقتی به یک بیماری صعب‌العلاج مبتلا شد در اثر هزینه‌های سنگین درمانی و دارویی روز به‌روز فقیرتر می‌شود که امیدواریم این قبیل مسائل با اجرای طرح فوق رفع شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول