اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اعلام کرد

کشف 447 کیلوگرم مواد مخدر و 8 مزرعه کشت خشخاش در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از کشف 447 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

کشف 447 کیلوگرم مواد مخدر و 8 مزرعه کشت خشخاش در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدسلیم کریمی در نشست خبری کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج با ارائه گزارش از عملکرد ستاد اظهار کرد: از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون بیش از 108 جلسه توسط ستاد برگزار و 526 مصوبه در این جلسات تصویب شده است.

به گفته وی کشف بیش از 447 کیلو انواع مواد مخدر، انهدام 9 باند اصلی قاچاق مواد مخدر، یک لابراتوار ساخت شیشه و هشت مزرعه کاشت خشخاش از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان در سال‌‌جاری بوده است.

وی از دستگیری یک‌هزار و 850 نفر توزیع‌کننده، حمل‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر در سال‌‌جاری خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان به مدت 10 روز سگ‌های موادیاب در مرزهای استان مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری قرص‌های روانگردان و اجرای طرح تشدید با قاچاقچیان مواد مخدر از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان در سال‌جاری بوده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از تهیه و تدوین سند پیشگیری از اعتیاد و برش استانی آن خبر داد و گفت: سند پیشگیری از اعتیاد استان با دارا بودن 3 هزار و 229 برنامه متناسب با نیاز استان تهیه و با مشارکت 23 دستگاه و اداره‌ کل اجرا می‌شود.

کریمی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این سند را یک ‌میلیارد و 970 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار اعتبار مورد نیاز اجرای طرح در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به 227 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: ‌این آموزش‌ها در قالب‌های مختلف همچون برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها آموزشی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و غیره به این افراد ارائه شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بیش 11 هزار از تعداد مذکور را والدین تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: امسال‌ تاکنون 4 هزار و 200 دانشجو، 68 استاد دانشگاه، 29 هزار و 500 نفر از اقشار مختلف مردم در محلات و یک‌هزار و 400 نفر از کارکنان دولت در سطح استان زیر پوشش آموزش‌های پیشگیرانه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول