اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرج خبر داد

همکاری 5 هزار پلیس‌یار محرم با نیروی انتظامی کرج

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کرج گفت: در ایام برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان در این شهرستان 5 هزار پلیس یار محرم با نیروهای انتظامی همکاری خواهند کرد.

همکاری 5 هزار پلیس‌یار محرم با نیروی انتظامی کرج

عبدالرضا خیرخواهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در ایام محرم و صفر مردم ولایی کشورمان در سوگ سید و سالار شهیدان مراسم‌های متعدد و باشکوه عزاداری و سوگواری برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضور هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها در کنار مساجد و اماکن مقدس برای برگزاری مراسم عزاداری، شرایط خاصی را بر کشور حاکم می‌کند و لازم است نیروی انتظامی تلاش بیشتری برای برقراری امنیت و نظم داشته باشد.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: به همین منظور هر ساله پیش از آغاز ماه محرم،‌ نشست‌های صمیمانه‌ای با مدیران و مسئولان هیئت‌های مذهبی داریم و طی این جلسات طرح‌هایی برای حفظ نظم شهر با هماهنگی و همفکری طرفین تدوین می‌کنیم.

خیرخواهان ادامه داد: امسال نیز چند نوبت با مدیران هیئت‌های مذهبی کرج جلسه داشتیم و مقرر شد که مانند ادوار گذشته، هیئت‌های فوق برای حفظ نظم شهر با پلیس تعامل و همکاری مستقیم داشته باشند.

*مشارکت عزاداران کرجی در طرح همیار پلیس

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که با مشارکت و همراهی هیئت‌های عزاداری در ایام محرم امسال اجرا می‌کنیم، طرح همیار پلیس است که در آن اعضای هیئت‌ها حضور و فعالیت ویژه دارند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان کرج، براساس این طرح 5 نفر از هر یک از هیئت‌ها و تکایای عزاداری به نیروی انتظامی معرفی و با عنوان همیار پلیس در برقراری نظم فعالیت می‌کنند.

خیرخواهان ادامه داد: همچنین امسال طرح پلیس‌یار محرم را نیز در دستور کار داریم که در این حوزه تاکنون 5 هزار نفر در شهرستان کرج شناسایی و آموزش دیده‌اند.

وی گفت: این افراد از اهالی شهر بوده و با معرفی هیئت‌ها و تکایا انتخاب می‌شوند و در زمان برگزاری مراسم عزاداری به ویژه حرکت دسته‌‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی مسئولیت حفظ نظم و تعامل با نیروی انتظامی مستقر در منطقه را بر عهده دارند.

*حرکت دسته‌های عزاداری براساس چارچوب مشخص است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج یادآور شد: در جلساتی که با مدیران هیئت‌های مذهبی داشتیم، مقرر شد که پیش از حرکت دسته‌های عزاداری، مسیر حرکت به کلانتری محل اطلاع داده شده و به صورتی عمل شود که بار ترافیکی مضاعف به شهر تحمیل نشود.

خیرخواهان در پایان گفت: همچنین زمان آغاز و پایان مراسم‌ها نیز به اطلاع مدیران هیئت‌های عزاداری رسیده و از آنها می‌خواهیم که با دقت بر اجرای قوانین تاکید داشته باشند تا همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم سوگواری باشکوه و همراه با نظم و انضباط در شهرستان مذهبی کرج باشیم.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول