اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

کتابخانه‌های سیار در روستاهای مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: به ‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب‌خانه‌های سیار در روستاهای مشهد راه‌اندازی شده‌اند.

کتابخانه‌های سیار در روستاهای مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند

محسن صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب اظهار کرد: همزمان با ایام هفته کتاب و کتابخوانی،با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نیز در دسترس قرار دادن کتاب برای علاقه‌مندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با همکاری سازمان اتوبوسرانی در روستاهای بزرگ و بخش‌ها کتابخانه‌های سیار را در اختیار مخاطبان قرار دادند.

وی ادامه داد: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با همکاری موسسات زیرمجموعه، 11 نمایشگاه فصلی کتاب را در نقاط مختلف شهر برپا کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد تصریح کرد: برگزاری نشست‌ها، نقد و نیز رونمایی کتاب توسط تمام دستگاه‌های فرهنگی شهر صورت گرفت.

به گفته وی، برگزاری جشن کتاب در روز کودک و نوجوان در تالار کوثر، افتتاح کتابخانه شهید باهنر و فرزانه جامع و نیز جلسه هم‌اندیشی دانشگاهیان و کتابداران از جمله برنامه‌های این هفته بودکه با متولی‌گری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و دانشگاه فردوسی برگزار شد.

وی طرح اهدا کتاب در محل کتابخانه‌های عمومی با همکاری فرمانداری مشهد را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: کارگاه آموزشی فعالان فرهنگی روستا با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی با مشارکت فرمانداری مشهد برگزار شد.

صدیق از برگزاری همایش قرآن، کتاب، ولایت‌مداری توسط حوزه علمیه خراسان و در محل مدرسه علمیه عباسقلی‌خان با سخنرانی امام جمعه مشهد آیت‌الله علم‌الهدی خبر داد و افزود: مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع عاشورا و بسیج و نیز اهدای 12 هزار جلد کتاب به همین منظور توسط دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

انتهای پیام/70007/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول