اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

احیای موقوفات ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: احیای موقوفات برای تمام مردم سودمند است و ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی را افزایش می‌دهد.

احیای موقوفات ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی سه‌شنبه شب در نشست بررسی احیای سنت وقف و آشنایی با بنیاد توسعه و عمران موقوفات اظهار کرد: از سال‌ها پیش باید از ظرفیت بالای موقوفات برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده می‌کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوقاف ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، ادامه داد: به این دلیل که مسائل وقف ریشه در تاریخ دارد و جزو کارهای خیر و ماندگار به حساب می‌آید، می‌توان سرمایه‌گذاری فراوانی از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی روی آن انجام داد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه وقف و موقوفه ریشه در تاریخ و اعتقادات مردم ما دارد، افزود: وقف حتی پیش از اسلام نیز در کشور ما مشاهده شده و در بین اقوام و سایر ملل نیز با ساز و کار و اعتقادات خود آنها چنین مسئله‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه چندهزار موقوفه در سطح استان اصفهان وجود دارد، بیان داشت: تنها در میدان امام 600 مغازه موقوفه سبب شده که عده زیادی از آنها امرار معاش ‌کنند و بخشی هم سهم کارهای عام‌المنفعه ‌شود.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه معادن و املاک بدون استفاده زیادی داریم، تصریح کرد: اوقاف ظرفیت بالایی دارد اما خوب از آن استفاده نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نیت واقف در بخش از موقوفات زمین مانده است، اظهار کرد: عمل به نیت واقف یکی از مهم‌ترین مباحث در باب وقف است، البته بسیاری از این نیات از گذشته بوده و امروز عملا کاربردی ندارد که در این باره باید به فتوای مراجع رجوع کرد.

استاندار اصفهان افزود: پایین بودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات نسبت به بخش‌های دولتی، سبب می‌شود تا رویکرد جدیدی را برای جذب سرمایه پیگیری کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که بنیاد توسعه و عمران موقوفات در دستور کار کارگروه سرمایه‌گذاری استانداری قرار بگیرد تا بتوان از این طریق سرمایه بخش خصوصی را به عنوان یک ظرفیت بزرگ در این بخش جذب کرد.

ذاکر اصفهانی بیان داشت: جذب سرمایه‌گذاری برای موقوفات و بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیاز به کار تبلیغی و اقناعی و ارتباط با بخش خصوصی دارد و می‌توان این کار را با برگزاری یک همایش و یا برپایی نمایشگاهی انجام داد.

وی احیای موقوفات را برای تمام مردم سودمند دانست و گفت: ایده تشکیل بنیاد توسعه و عمران موقوفات از سوی اوقاف جای قدردانی دارد چرا که ظرفیت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در احیای موقوفات وجود دارد.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول