اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه خبر داد

برگزاری نخستین سوگواره استانی تعزیه در ابرکوه

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه گفت: نخستین سوگواره استانی تعزیه در ابرکوه برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین سوگواره استانی تعزیه در ابرکوه

محمدرضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با اشاره به فعالیت‌های دشمن در عرصه جنگ نرم اظهار داشت: باید برای مقابله با دشمن در این جنگ گسترده، ابزارهای لازم را به کار برد و برگزاری برنامه‌هایی چون سوگواره‌های استانی تعزیه که امسال برای نخستین بار در ابرکوه برگزار می‌شود، می‌تواند در این حیطه بسیار کارساز باشد.

وی بیان داشت: امروز دشمنان با تمام ظرفیت و با صرف هزینه‌های بسیار زیاد در راستای کمرنگ کردن معنویت و ضربه زدن به اسلام تلاش می‌کنند که باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در برابر این تهاجم ایستادگی کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: هنر تعزیه ریشه در اعتقادات مردم ابرکوه دارد و هنرمندان این شهرستان بیش از یک قرن است که در امر تعزیه فعال هستند و پیشکسوتان بسیاری به ویژه در روستاها داریم که این سوگواره می‌تواند آنها را در کنار نسل جوان قرار دهد و باعث انتقال تجارب آنها در این زمینه شود.

مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه افزود: بسیج هنرمندان ابرکوه در سال گذشته با هماهنگ کردن گروه‌های تعزیه، نخستین سوگواره تعزیه را در شهرستان راه‌اندازی کرد و همه گروه‌ها به صورت متمرکز در شهرستان به اجرای تعزیه پرداختند که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.

این مسئول عنوان کرد: این سوگواره که امسال عنوان نخستین سوگواره استانی را نیز دارد، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از دستگاه‌های اداری شهرستان برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: این سوگواره از 11 محرم آغاز می‌شود و در قالب این برنامه، هر شب یک تعزیه در مجتمع فرهنگی مذهبی بیت‌العباس به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول