اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

سوگواره تعزیه در استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سوگواره تعزیه استان زنجان به صورت مسابقه‌ای در ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود.

سوگواره تعزیه در استان زنجان برگزار می‌شود

محمد ذوالقدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نشست‌های تخصصی با محوریت هنرمندان و جوانان در همه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همزمان با ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره «محرم و صفر در زادگاهم» از برنامه‌های ویژه اداره کل محسوب می‌شود، افزود: این برنامه از سال‌های گذشته آغاز شده و در سال جاری نیز همزمان با ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره محرم و صفر آرشیوی غنی در زمینه برنامه‌های این دو ماه محسوب می‌شود، افزود: با برگزاری این جشنواره برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌ها ضبط و ثبت می‌شود.

وی از اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه 24 آبانماه سال جاری با حضور رسانه‌ها و صدا و سیما برگزار می‌شود.

ذوالقدر از برگزاری همایش جوانان مساجد همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: این برنامه از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های استان همزمان با ماه محرم عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری شب شعر عاشورایی با حضور شعرای برجسته استان از دیگر برنامه‌های این ماه است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان فضا‌سازی مناسب را از برنامه‌های استان برشمرد و گفت: تجلیل از هنرمندان عرصه تعزیه از دیگر برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی برگزاری دومین گردهمایی بزرگ تعزیه‌خوانان استان را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: برگزاری این گردهمایی مورد استقبال تعزیه‌خوانان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول