اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین میناب:

اتحادیه قرآنی در میناب تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین میناب از تشکیل اتحادیه قرآنی در این شهرستان خبر داد.

اتحادیه قرآنی در میناب تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریف زاهدی صبح امروز در حاشیه آغاز دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم در میناب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه نخستین دوره تخصصی تربیت معلم قرآن از 24 آبان‌ماه به مدت 10 روز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره ویژه شهرستان‌های شرق هرمزگان است.

وی ادامه داد: این دوره به همت موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب برگزار می‌شود.

زاهدی مدت نخستین دوره تربیت معلم قرآن در میناب را از 24 آبان تا دوم آذرماه ذکر کرد و اظهار داشت: تمام آموزش‌های این دوره توسط علی حبیبی استاد بین‌المللی قرآن ارائه می‌شود.

وی این دوره را ویژه طلاب علوم دینی و روحانیون، مربیان قرآنی منطقه و دانشجویان دانست و گفت: این دوره به صورت تمام رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین میناب تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره را 500 نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد را خواهران و برادران شهرستان‌های شرق هرمزگان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در طول برگزاری کلاس‌ها 50 نفر از کسانی که از شهرستان‌های دور در این دوره شرکت کرده و رفت و آمد روزانه برای آنان میسر نیست از طرف موسسه به صورت رایگان اسکان و پذیرایی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به شرکت‌کنندگان در این دوره پس از طی آموزش و موفقیت در آزمون پایانی از سوی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، گواهینامه پایان دوره به عنوان مدرس قرآنی اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که موفق به اخذ گواهینامه شوند ضمن حمایت از طرف موسسه قرآنی آل یاسین، در کلاس‌هایی که توسط موسسات قرآنی برگزار می‌شود به عنوان مربی به کار گرفته خواهند شد.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین اضافه کرد: از بین شرکت‌کنندگان در این دوره 80 نفر از خواهران و برادران به قید قرعه در تابستان 92 به سفر مشهد مقدس و زیارت حرم امام هشتم شیعیان اعزام می‌شوند.

زاهدی همچنین از تشکیل و راه‌اندازی اتحادیه قرآنی در میناب خبر داد و گفت: این اتحادیه با مسئولیت مدیران موسسات قرآنی فعال در میناب و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با هدف ترویج نهضت قرآن‌آموزی راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از راه‌اندازی این اتحادیه تمام فعالیت‌های قرآنی موسسات قرآنی شهرستان زیرپوشش و حمایت این اتحادیه قرار می‌گیرد.

این فعال قرآنی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین مربی کلاس‌های قرآنی و اعزام فعالان قرآنی به اردوهای زیارتی و سیاحتی و فعالان حوزه دین برای شرکت در دوره‌های آشنایی با فرق و مذاهب از دیگر اهداف راه‌اندازی اتحادیه قرآنی در میناب است.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی قرآنی آل‌یاسین میناب از سال 87 تأسیس شده و زیر نظر مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد فعالیت می‌کند.

زاهدی خاطرنشان کرد: ساخت 27 مسجد در روستاهای محروم و دور افتاده با مشارکت خیّرین و دفاتر مراجع عظام تقلید، احداث شش باب خانه عالم در مناطق محروم میناب، اعزام بیش از چهار هزار نفر از فعالان فرهنگی قرآنی به مشهد، قم و اردوی راهیان نور از مهم‌ترین فعالیت‌های موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین میناب است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول