اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

قرآن مدرن‌ترین سلاح جوانان در مقابله با جنگ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امروز در برابر یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی قرار داریم و قویترین و مدرن‌ترین سلاح یک جوان برای مقابله با جنگ فرهنگی، تأسی به قرآن است.

قرآن مدرن‌ترین سلاح جوانان در مقابله با جنگ فرهنگی است

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه اگر 10 میلیون نفر از جوانان کشور به سمت قرآن حرکت کنند کشور ما مسلح به لشکری شکست‌ناپذیر خواهد شد، اظهار داشت: امروز در برابر یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی قرار داریم و قویترین و مدرن‌ترین سلاح یک جوان برای مقابله با جنگ فرهنگی، تأسی به قرآن است.

وی افزود: استان همدان در راستای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم باید به خوبی حرکت کند و در این راستا تاکنون 4 هزار و 800 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که فعلاً در آغاز راه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: برای لبیک‌گویی به فرمایش مقام معظم رهبری در تربیت حفاظ قرآن کریم نیاز به یک بسیج عمومی است و سازمان اوقاف امامزادگان و بقاع متبرکه را مکان‌هایی برای اجرای این طرح معرفی کرده است که این اماکن متبرکه باید خط مقدم اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در کشور و به خصوص استان همدان باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلف وارد عمل شده‌اند اما باید مراقب باشند که از موازی‌کاری بپرهیزند و لازم است برای این امر سامانه‌ای مشترک جهت ثبت اطلاعات حافظان و شرکت‌کنندگان طرح طراحی شود.

صالحی متذکر شد: لازم است این فرهنگ در میان مردم ایجاد شود که اگر قرآن نباشد عاشورا مفهوم ندارد چرا‌که سینه‌زنی برای امام حسین(ع) باید در راستای قرآن باشد.

وی گفت: امروز در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور باید به جایی برسیم که فعالیت خود را منحصر به اعتبارات دولتی نکنیم همانگونه که مراسم عاشورا از موقوفات و نذورات مردمی برگزار می‌شود در این راستا نیز مردم و واقفان خیراندیش پیشقدم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با شروع ماه محرم طرح «بصیرت عاشورایی» در استان همدان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و در جوار 63 امامزاده و بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: در پنج امامزاده خیمه‌های معرفت نیز برپا می‌شود و جوانان و مردم با حضور در آنها از برنامه‌ها بهره‌مند و سئوالات خود را مطرح می‌کنند همچنین 60 مبلغ 35 نفر از قم و بقیه از استان در این طرح حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول