اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جشن نیما در مازندران گزارش می‌دهد

نمایش فیلم «قصه‌ها» آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد

خبرگزاری فارس: سومین شب نشان نیما همراه پخش فیلم سینمایی «قصه‌ها» آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد و تجلیل و اهدای نشان نیما به این بانوی بزرگ فیلمساز و هنرمند برجسته در سالروز تولد نیما یوشیج در نوشهر برگزار شد.

نمایش فیلم «قصه‌ها» آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، به همت موسسه فرهنگی هنری نیما یوشیج هنرمند افسانه‌ای و پدر ادبیات مدرن ایران زمین، مراسم سومین شب نشان نیما با حضور اهالی فرهنگ و ادب در نوشهر برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم فیلم سینمایی"قصه‌ها" آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد برای اولین بار در سطح کشور در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر به صورت خصوصی به نمایش درآمد و در پایان اکران نیز مورد بررسی، تجزیه، تحلیل و آنالیز قرار گرفت.

در اکران این فیلم با توجه به اینکه در چند ماه اخیر مخاطبان بسیاری برای دیدن این اثر لحظه‌شماری می‌کردند و ممانعت‌هایی برای اکران آن پیش آمده بود تماشاگران مشتاقی از شهرهایی چون رشت، اصفهان، قزوین، گرگان، شاهرود و... در کنار هنرمندان سایر رشته‌های هنری که از پایتخت آمده بودند حضور یافته و به میزبانی موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما به تماشای فیلم قصه‌ها و بررسی آن پرداختند.

حسن معجونی، باران کوثری و ... از عوامل و بازیگران این فیلم در کنار رخشان بنی اعتماد در نمایش و نقد فیلم حضور داشتند.

در مراسم ویژه این برنامه که با محوریت گرامیداشت سالروز تولد نیما یوشیج هر ساله برگزار می‌شود از یک عمر فعالیت موثر هنرمند و فیلمساز برجسته تاریخ سینمای ایران، خانم رخشان بنی‌اعتماد تجلیل شد.

سپس خیرمقدم‌گویی مدیر موسسه و گزارش عملکرد موسسه فرهنگی هنری نیما، سخنرانی و تبریک فرماندار نوشهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، نماینده شورای اسلامی شهر از دیگر بخش‌های آغازین سومین جشن شب نیما در نوشهر بود.

در ادامه نیز ترانه‌های فاصله و ساده، شعرخوانی، پخش منتخب اولین و دومین جشن شب نیما، خوانش داستان، پخش فیلم کوتاه « موازای »، ارائه بیانیه دکتر علی فردوسی استاد و رئیس بخش تاریخ و جامعه شناسی دانشگاه نوتردام برکلی کالیفرنیای شمالی ارائه شد.

همچنین از امیرمسعود حسینی در بخش شعر، الهام سلطانی ( داستان )، پیمان حسنی ( موسیقی )، مرتضی جعفری ( هنرهای تجسمی )، فرزانه محمدیان ( فیلم )، محمدحسین ملایی کندلوسی و حسن قمی ( خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس و مهر ) به عنوان فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان نوشهر تقدیر به‌ عمل آمد.

در پایان نیز بخشی از مستند «جاده خاموش است... » ساخته میثم زندی پخش شد و پخش نماهنگ رخشان بنی‌اعتماد، آیین تجلیل از رخشان بنی‌اعتماد و اهدای نشان نیما از مهم‌ترین برنامه‌های سومین شب نشان نیما در نوشهر بود و شبی خاطره‌انگیز رقم خورد.

انتهای پیام/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول