اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

جشنواره کتیبه‌های سفالی پیوند عمیقی با بافت تاریخی بشرویه دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: برگزاری جشنواره ملی کتیبه‌های سفالی در بشرویه، با بافت تاریخی و معماری این شهرستان پیوند عمیقی دارد.

جشنواره کتیبه‌های سفالی پیوند عمیقی با بافت تاریخی بشرویه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه عبد‌الرضا صمدی پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی کتیبه‌های سفالی در بشرویه اظهار کرد: کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی از کهن‌ترین آثار سفالی ایران است که تجزیه و تحلیل این آثار می‌تواند دریچه‌هایی فراسوی تاریخ و فرهنگ اسلامی به روی ما بگشاید.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباط عمیق بین کتیبه‌های سفالی با بناها، بافت تاریخی و فرهنگی حاکم بر شهرستان بشرویه، جشنواره ملی کتیبه‌های سفالی اردیبهشت 92 در این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: نوع معماری در ساخت بناها و استفاده از گل به عنوان مصالح به کار رفته در بافت تاریخی بشرویه با کتیبه‌های سفالی تناسب دارد.

صمدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، آشنایی با هنرهای سنتی و اصیل اسلامی، پرورش حس مذهبی با توجه به آثار گذشتگان و استفاده از کالبدهای خاص، تفکر و تدبر در سبک‌ها و شیوه‌های هنری مهم و فراموش‌ شده و ترویج فرهنگ ارزش‌های تاریخی و هنر اسلامی است.

وی تقویت حس زیبا‌شناسی و خیال‌پردازی، خلاقیت و نوآوری در نقوش و توجه و ترغیب به عناصر طبیعت را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره کتیبه‌های سفالی عنوان کرد.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره ملی کتیبه‌های سفالی در معرفی بشرویه و آشنایی با بافت تاریخی و فرهنگی این شهرستان تاثیر چشمگیری دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بخش‌های این جشنواره شامل نقش برجسته و بخش کتیبه (خوشنویسی خطوط اسلامی، کتیبه‌های سردر مساجد و اماکن تاریخی، امامزادگان و منازل تاریخی) هستند.

صمدی اضافه کرد: کارگاه عملی با حضور اساتید و برگزیدگان جشنواره و تحلیل و بررسی آثار و برگزاری مسابقه و نمایشگاهی از آثار از بخش‌های جنبی کتیبه‌های سفالی است.

وی اعلام کرد: تمام اعضای مراکز کانون و دانش‌آموزان، کودکان 7 تا 11 سال، نوجوانان 11 تا 16 سال، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی مراکز کانون، بزرگسالان، هنرمندان و معلمان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول