اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان مطرح کرد

زکات‌ جلوه‎‌ای از وحدت اسلامی است/راه‌های مصرف زکات

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان گفت: زکات علاوه بر تکلیف الهی یکی از جلوه‎های وحدت اسلامی است.

زکات‌ جلوه‎‌ای از وحدت اسلامی است/راه‌های مصرف زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ زکات و مسجدمحوری که در مصلای نماز جمعه شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: زکات اگر تا به حال به عنوان تکلیف شرعی مطرح بوده است اما اکنون پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان قانونی شده و حال در مسیر راه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمع‎آوری زکات به لحاظ کمیت رشد پیدا کرده است تصریح کرد: مسلمانان به تکلیف خود در دادن زکات اهتمام دارند که ان‌شاءالله این وجوه در مسیر خدمت دین و مردم استفاده شود.

در عمل به دشمنان نشان می‎دهیم که هیچگاه نمی‎توانید نتیجه بگیرید

نماینده ولی‎فقیه در گلستان متذکر شد: زکات نشانگر این است که مسلمانان هر جا که هستند این نقطه مشترک در بین شیعه و سنی وجود دارد.

نورمفیدی تاکید کرد: دشمنان ببینند اگر می‎خواهند بین مسلمانان جنگ بیندازند ما در عمل به آنها نشان می‎دهیم که هیچگاه نمی‎توانید نتیجه بگیرید.

وی از دیگر اشتراکات مسلمانان و شکوه وحدت را در فریضه حج عنوان کرد و افزود: آنچه که خدا، قرآن و اسلام خواسته در حج به نمایش همه جهانیان درمی‎آید و اگر این جلوه حج توأم با حج ابراهیمی شود عظمت آن نشان داده خواهد شد.

خضع نشانه تجلی وحدت اسلامی است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بیان داشت: ما مسلمانان خیلی نیرو داریم و خیلی چیزها از شارع اسلام برای شکوه امت اسلامی در نظر گرفته شده است ولی متاسفانه به عمق قضایا نگاهی نمی‎کنیم.

نورمفیدی اضافه کرد: اسلام قطعا روزهایی که دشمنان تمام تلاش‎شان این است که مسلمانان از یکدیگر گسیخته شوند را به خود دیده و اگر به این قضیه توجه کنیم به وحدت مسلمانان پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه زکات وظیفه مالی است خاطر نشان کرد: مسلمانان باید زکات را پرداخت کنند و در اینجا علاوه بر تکلیف از اهمیت دیگری نیز برخوردار است و آن وظیفه خضع است که نشانه تجلی وحدت اسلامی است.

امت اسلامی نباید دعوا و معرکه را به مردم بکشاند‌

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه در قانون پیش‎بینی شده که زکات در چه مسیری هزینه شود ابراز داشت: زکات باید در عمران و آبادانی و تامین نیاز نیازمندان مصروف شود که این مهم جزو متن دینی ماست.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه امت اسلامی نباید دعوا و معرکه را به مردم بکشاند خاطر نشان کرد: خدا، پیامبر (ص) و امام زمان (عج) نیز از شمشیر کشیدن و دعوا راضی نیستند و اگر مشکلی وجود دارد باید در مجامع دینی برطرف شود.

انتهای پیام/2307/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول