اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فهماندن قضیه عاشورا به نسل جوان وظیفه مداحان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین و فهماندن قضیه عاشورا به نسل جوان مهم‌ترین وظیفه پیر غلامان، ذاکران و مداحان حسینی است.

فهماندن قضیه عاشورا به نسل جوان وظیفه مداحان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در کارگاه آموزشی منشور ولایت و آسیب شناسی مداحی در اردبیل اظهار داشت: عزاداری بیان تفسیر شیعی اسلام است و ابراز عزاداری حسینی وسیله است که می‌تواند محبت و ولایت اهل بیت (ع)را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کند.

ستوده افزود: روضه، نوحه و سینه‌زنی باید فضا را از معرفت و آگاهی به مسائل حسینی پر کند، عزاداری‌ها باید مردم را به دین نزدیک کند و عزاداری سنتی از کارهایی است که موجب تقرب بیشتر مردم به خدا و دین می‌شود.

وی مهم‌ترین کارهای پیرغلامان حسینی، مداحان و ذاکران را تبیین و فهماندن قضیه عاشورا به نسل جوان دانست و گفت: مرثیه‌خوانی نوعی معرفی الگو به مخاطبان و شخصیت‌پردازی اجتماعی و ارزشی برای جامعه است و مداحی عرصه‌ای برای بیان و نشر فضیلت در قالبی موثر و فراگیر نسبت به همه می‌باشد.

این مسئول فلسفه اساسی مداحی را ترویج خوبی‌ها و تبیین روحیه والای شهدا کربلا و دمیدن روح تعهد و حماسه در بین مردم به‌ویژه جوانان عنوان کرد،.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان اذعان داشت: جامعه مداح، ذاکر و ستایش‌گران اهل بیت (ع) طبقه‌ای هستند که در سایه این روش بیشترین تاثیر را در تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی در ذهن مردم دارند.

انتهای پیام/62002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول