اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی سپاه ناحیه اسلام‌آبادغرب:

وظیفه اصلی مداح بصیرت‌افزایی است

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی سپاه ناحیه اسلام‌آبادغرب گفت: مداحی یکی از بهترین سلاح‌های مبارزه با استکبار بوده و وظیفه اصلی مداح در جامعه، بیدارگری و بصیرت‌افزایی است.

وظیفه اصلی مداح بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن محمدی امروز در مراسم برگزاری همایش یک روزه مداحان اهل‌بیت(ع) در اسلام‌آباد‌غرب اظهار کرد: این همایش یک روزه به همت کانون بسیج مداحان، شاعران و هیئت‌های مذهبی سپاه ناحیه اسلام‌آباد‌غرب و کانون مداحان و شاعران مذهبی اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه مداحان اهل‌بیت(ع) باید آموزش‌ دیده و مطالعه کافی داشته باشند، افزود: مداحان باید از ورود هرگونه تحریف در مراسم عزاداری‌ها جلوگیری کرده و برای دهه محرم اشعار مناسب و سبک‌های شایسته انتخاب کنند، چراکه مدیریت مجالس عزاداری برعهده مداح است‌.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) که می‌فرماید خدا را سپاس که در میان مردم، کسانى را قرار داده که به سوى ما می‌آیند و ما را مدح و مرثیه می‌گویند، گفت: مداحى اهل‌بیت(ع) و نوحه‌خوانى در سوگ ائمه‌اطهار(ع)، از جمله کارهایى است که حادثه‏ عاشورا را زنده نگهداشته است و مداحان براى این کار، فضیلت و ثواب بسیار می‌برند.

مدیر فرهنگی سپاه ناحیه اسلام‌آبادغرب ادامه داد: مداحان بیشترین تاثیر را در تعمیق فرهنگ و معارف اسلامى در ذهن مردم دارند.

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مداحی در خدمت انعکاس رسانه‌ای اسلام در جهان است، تصریح کرد: در عصر امروز که عرصه جنگ نرم است، مداحی یکی از بهترین سلاح‌های مبارزه با استکبار است.

مدیر فرهنگی سپاه ناحیه اسلام‌آبادغرب در پایان وظیفه اصلی مداح در جامعه را بیدارگری و بصیرت‌افزایی عنوان کرد.

انتهای پیام/2700/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول