اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ظرفیت‌سازی 150 میلیون مترمکعب گاز در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از ظرفیت‌سازی 150 میلیون مترمکعب گاز در این استان خبر داد و گفت: مصرف گاز گیلان در بدترین شرایط روزانه 25 میلیون مترمکعب است.

ظرفیت‌سازی 150 میلیون مترمکعب گاز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در نشست کمیته حمل و نقل، سوخت و شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان با تاکید بر پیش‌بینی قطعی برق و گاز در فصل سرما اظهار کرد: مسئولان باید پیش‌بینی‌های لازم در مورد قطعی طولانی مدت برق و گاز را در فصل زمستان انجام دهند.

وی اولویت مصرف گاز در فصل زمستان را با مصارف خانگی عنوان کرد و افزود: اولویت قطع گاز در مواقع بحرانی با واحدهای پر مصرف است.

هاشم‌نیا با اشاره به شناسایی واحدهای پر مصرف گاز در گیلان، تصریح کرد: واحدهای تولیدی باید ذخیره‌سازی سوخت دوم برای فصل زمستان را انجام دهند.

استاندار گیلان کارخانه سیمان و واحدهای تولید فولاد در رشت و انزلی را جزو واحدهای پر مصرف نامید و اضافه کرد: میزان ذخایر سوخت دوم واحدهای پر مصرف باید بازدید شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی ویژه برای نانوایی‌ها و مدرسه‌ها در فصل زمستان شد و خاطرنشان کرد: اعتبارات برای نوسازی مدرسه‌ها تخصیص داده می‌شود.

هاشم‌نیا بر اختصاص اعتبارات مربوط به راهداری‌ها تاکید کرد و گفت: سوخت ماشین‌آلات راهداری در زمستان تامین می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران باید بتوانند وضعیت ماه‌های آینده را پیش‌بینی کنند، خاطرنشان کرد: مسئولیت در شهرستان‌ها با فرمانداران است.

وی ادامه داد: مشکل اعتبارات در بخش حوادث و تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری نداریم.

هاشم‌نیا با تاکید براینکه عدم برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌ها برای مواقع بحرانی قابل گذشت نیست، اذعان کرد: 70 درصد چرخش امور خدماتی جامعه از طریق دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود.

استاندار گیلان خواستار استفاده مناسب از مکان‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای مواقع بحرانی شد و اظهار کرد: مسئولان باید بدترین شرایط را برای فصل زمستان پیش‌بینی کنند.

*200 نانوایی رشت دوگانه‌سوز می‌شوند

وی از دوگانه‌سوز شدن 200 نانوایی در رشت خبر داد و تصریح کرد: خط لوله 40 اینچ گاز گیلان تعمیر شده است ضمن اینکه خط لوله 56 اینچ به آن اضافه شده و گاز در لوله‌ها جریان دارد.

هاشم‌نیا مصرف گاز گیلان در بدترین شرایط را روزانه 25 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: بیش از 150 میلیون مترمکعب گاز در گیلان ظرفیت‌سازی شده و می‌توانیم گاز استان‌های مازندران و گلستان را تامین کنیم و در حالت عادی و نیمه عادی مشکلی نداریم.

انتهای پیام/84001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول