اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش فارس مطرح کرد

ترویج مصرف شیشه به بهانه لاغر شدن

خبرگزاری فارس: رئیس گروه سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش فارس گفت: برخلاف باورهای غلطی که توسط قاچاقچیان القا‌ء می‌شود، مصرف شیشه بسیار اعتیاد‌آور بوده و در لاغر شدن تاثیری ندارد و بدن را تخریب می‌کند.

ترویج مصرف شیشه به بهانه لاغر شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، بهزاد جامعیان در همایشی که با حضور 3 هزار دانش‌آموز مقاطع راهنمایی و متوسطه به منظور آشنایی آنان با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ایدز، بیماری‌های واگیردار و عوارض سوء مصرف و اعتیاد به مصرف مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به شیشه یکی از نادرترین موارد اعتیادی بوده که تاکنون بشر به خود دیده است.

وی افزود: القای مطالبی مانند اینکه مصرف شیشه باعث لاغری می‌شود و یا بر بعضی عملکردها تاثیر مثبت دارد، فریبکاری قاچاقچیان است.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به نقش مهم و تاثیر‌گذار گروه‌های هم‌سال و نظایر آن در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان اضافه کرد: امروزه با توجه به این موضوع که آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در قالب‌ها و شیوه‌های متفاوتی دانش‌آموزان را در معرض خطر قرار می‌دهد، دیگر ارائه روش‌های آموزشی سخنرانی یا ارائه پوستر کارایی چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد راه بسیار ظریفی بوده و خطر اعتیاد در اشکال مختلف در کمین است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر است.

جامعیان یکی از قسمت‌های مهم این همایش را آشنایی دانش‌آموزان با ماده مخدر صنعتی شیشه و اصلاح باورهای غلطی که در مورد این ماده مخدر وجود دارد، ذکر کرد و افزود: برگزاری این همایش فرصتی مناسب است تا دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های واگیر ناشی از انحرافات اجتماعی با هنرهای قدیمی و سنتی ایران مانند پرده‌خوانی و نقالی نیز آشنا شوند.

این مسئول با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از این همایش تصریح کرد: در دوره اول این آموزش‌ها حدود 3 هزار و 200 دانش‌آموز پسر مدارس راهنمایی و متوسطه شهر شیراز حضور داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان و نظرسنجی‌های انجام شده از آنها پس از ایام محرم و صفر این همایش‌ها برای سایر دانش‌آموزان استان فارس نیز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، این همایش به منظور آشنایی دانش‌آموزان شیرازی با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ایدز و بیماری‌های واگیردار و عوارض سوء مصرف و اعتیاد به مصرف مواد مخدر برگزار و آموزش‌های لازم در قالب نمایش طنز، پرده‌خوانی و نقالی، شوخی و خنده به گونه‌ای جذاب به دانش‌آموزان ارائه شد.

انتهای پیام/2448/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول