اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

سکوت مجامع جهانی در موضوع غزه نشان از بی‌لیاقتی آن‌ها دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده گفت: این سکوت معنا‌دار سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه نشان از ضعف و بی‌لیاقتی آن‌ها در اداره جهان دارد.

سکوت مجامع جهانی در موضوع غزه نشان از بی‌لیاقتی آن‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا زمینه‌ساز آزادی انسان از هواهای نفسانی است.

وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حرکتى که اهل بیت رسول‌الله (ص) به رهبرى ایشان انجام دادند، یک قیام چند بعدى و یک حرکت پیچیده تاریخ‏ساز است.

امام جمعه لنده گفت: این قیام بزرگ که مثل و مانندى در تاریخ بشریت براى آن نمى‏توان یافت، داراى ابعاد و علل متعددى است که یکى از مهمترین عناصر و علل شکل‏‌دهنده به این قیام، موضوع مهم و تاثیرگذار امر به معروف و نهى از منکر است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با بیان اینکه امام حسین (ع) براى قیام خونین و حرکت جان‏بخش خود در جهان اسلام، دلایلى را بر مى‏شمرد، تصریح کرد: یکى از مهم‌ترین این دلایل امر به معروف و نهى از منکر بوده و از این رو بوده که دهه اول محرم که دهه حزن و اندوه آل‌الله و زنده ‏شدن هر ساله قیام حسینى است را دهه امر به معروف و نهى از منکر نامیده‌اند.

خطیب جمعه لنده گفت: این قیام نه تنها امت اسلامى را در زمان خود زنده کرده و نه تنها مى‏تواند همواره باعث حیات مجدد و زنده ‏شدن امت اسلامى در هر قرن و دوره‏اى بشود، بلکه خود امر به معروف و نهى از منکر نیز به این قیام زنده شد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با ضروری خواندن اولویت‌بندی در امر به معروف و نهی از منکر افزود: حضرت اباعبد‌الله الحسین (ع)  در امر به معروف به مراتب و اولویت‏بندى‏ آن توجه فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در امر به معروف، معروف‌هاى اساسى و مهم ترک ‏شده جامعه و در نهى از منکر، منکرات اصلى و مهم ایجاد شده را مورد هدف قرار داده و براى اصلاح آن‏ها کوشیدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده افزود: صرف این‏که ما دم از امر به معروف و نهى از منکر بزنیم کافى نیست و حتى مشغول‏ شدن به مراتب و موارد غیر اولویت‏دار و غافل ‏شدن از امر به معروف‏هاى اصلى و نهى از منکرهاى اصلى که وظیفه اصلى‏ ما بوده گاهى مى‏تواند آسیب‏زا و مشکل‏آفرین باشد.

وی تصریح کرد: باید امر به معروف را درست و به ‏جا و با رعایت مراتب آن و با توجه به اولویت‏بندى‏ آن انجام داد تا بتوان گفت که ما از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درس گرفته‏ایم و پیرو قیام آن‏ حضرت و حامى و ناصر ایشان هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با بیان اینکه بیش از 30 هیئت عزاداری در منطقه لنده ایام سوگواری اباعبدالله الحسین را به عزاداری مشغول هستند، گفت: هیئت‌های عزاداری و سوگواری باید از حالت انفعالی گذشته خود بیرون آمده و علاوه بر 10 روز محرم سایر مراسمات ملی و مذهبی را در مساجد محلات و روستاهای خود برگزار کنند.

وی در ادامه با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم استقبال پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) افزود: زبان از بیان عشق و ارادت مردم لنده به اهل بیت (ع) قاصر است و نمی‌تواند حضور مردم را در استقبال از پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) توصیف کند.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار ده‌ها انسان بی‌گناه گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی نشان خوب و برجسته‌ای از نقض حقوق بشر در جهان بوده اما مدعیان اصلی حقوق بشر جز خاموشی چیزی از خود نشان نداده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: این سکوت معنا‌دار سازمان‌های بین‌المللی نشان از ضعف و بی‌لیاقتی آن‌ها در اداره جهان دارد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر توهمی را در سر پرورانده و آن حمله به ایران است اما باید خطاب به آنها گفت ایران یک کشور دستپاچه نبوده و آمادگی جواب هر حرکتی از سوی آنها را دارد و ترسی از حملات آن‌ها را به خود راه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: ایران به نیروی مردم و ولایت که پیوندی ناگسستنی دارند مجهز است و هر تجاوزی را با پشتیبانی این سلاح بی‌جواب نمی‌گذارد.

وی خطاب به آمریکا و سردمداران استکبار گفت: ریختن خون کودکان و زنان و مردان بی‌گناه غزه تنها ماهیت شما را در جهان مشخص می‌کند و هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

امام جمعه لنده در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بنا به فرموده حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق مى‏دهد.

وی به تقارن هفته بسیج و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: تقارن این دو مناسبت بزرگ نشان از آمادگی و ولایتمداری بسیجیان در طول تاریخ و حقانیت جبهه اسلام دارد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول