اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

استکبار تجزیه خاورمیانه را در سر می‌پروراند / حمله به غزه با هماهنگی اعراب منطقه

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: استکبار جهانی با همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا خاورمیانه را تجزیه کنند که در این بین مناطق نفت‌خیز برای آنها اهمیتی فوق‌العاده دارد.

استکبار تجزیه خاورمیانه را در سر می‌پروراند / حمله به غزه با هماهنگی اعراب منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: حسنی مبارک بعد از 30 سال خوش خدمتی برای آمریکا اخیرا در اظهارات و فاش کردن اسرار دوران ارتباط خود با این کشور به صراحت اعلام کرد که هر کس نوکری آمریکا را بکند آخرش ذلت است.

وی این اظهارات و فاش کردن اسرار را در حقیقت انتقام گرفتن از آمریکا توصیف کرد و افزود: حسنی مبارک به صراحت اعلام کرد که آمریکا به همراهی رژیم صهیونیستی درصدد تجزیه خاورمیانه هستند تا کشورهایی مانند سوریه، لیبی، مصر و لبنان و ... را به چند قسمت تقسیم کنند که این تجزیه در مناطق نفت‌خیز مانند لیبی و عراق شروع شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این تجزیه طلبی حتی در کشور آذربایجان نیز در حال انجام است و تا فرهنگ عاشورایی در این کشور برقرار نشود، امکان ندارد قره‌باغ به دامن این کشور بازگردد.

عاملی اضافه کرد: آنها همین برنامه را برای ایران نفت‌خیز در پیش گرفته‌اند و قصد دارند در این کشور نیز اهداف خود را پیاده کنند اما سه عنصر مقاومت، بصیرت و تبعیت از ولایت که مردم ایران آن را از عاشورا و غدیر گفته‌اند اجازه نخواهد داد آنها به اهداف شوم خود دست یابند.

حمله به غزه برای انحراف افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به اندیشه و فکر حسین نیاز داریم تا قدرتمند باشیم اذعان داشت: مردم غزه امروز در نهایت تنگنا و محاصره در حقیقت فرهنگ عاشورایی خود را در قالب استقامت نشان می‌دهند و حتی معبر رفح را مصری‌ها در تبعیت از آمریکا به عنوان ابزار سیاسی به روی آنها بسته‌اند و تمام سازمان‌های بین‌المللی اتحادیه عرب و برخی کشورهای همسایه نیز در این زمینه سیاست سکوت و مماشات با آمریکا را در پیش گرفته‌اند.

عاملی ادامه داد: یقین داریم که رژیم صهیونیستی با هماهنگی اعراب منطقه، مجامع بین‌المللی و دولت مصر به غزه حمله کرده تا مردم این کشور را در فشار و خفقان قرار دهد.

شیشه‌ عمر رژیم صهیونیستی در حال فروریختن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی را در حمله ناجوانمردانه به غزه محکوم کرد و افزود: یک شخصیت عربی به صراحت گفته است که عرب‌ها از فکر امام حسین(ع) بیگانه هستند و به همین خاطر هرگز نمی‌توانند خالق حماسه‌ای ایثارگونه باشند.

عاملی پرتاب صدها موشک به تل‌آویو و مقر رژیم صهیونیستی را یادآور شد و بیان داشت: بعد از این حمله شهروندان این رژیم جعلی به خیابان‌ها و اتوبان‌ها ریخته و در حال فرار هستند و این در حالی است که در یک رجزخوانی غیرواقعی رژیم صهیونیستی که تاب مقاومت در برابر حماس را نداشته و عمر شیشه‌ای او در حال شکستن است ملت عاشورایی ایران را تهدید به حمله می‌کند.

وی اضافه کرد: همه اینها نشان دهنده یک جنگ روانی است تا روحیه ملت ایران را خراب کنند چرا که ملت ایران هرگز در اردوگاه ساکت شدگان و ذلیل‌شدگان در برابر این اقدامات قرار نخواهد گرفت.

اذعان به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز به اظهارات مدیر آژانس هسته‌ای که به صراحت اعلام کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست گفت: این سخنان نشان می‌دهد که غرب از روی عداوت و دشمنی ایران را به محاصره اقتصادی کشانده است و می‌خواهند از این منفذ استفاده کنند تا از ملت ایران انتقام بگیرند.

عاملی بیان داشت: آنها دوست دارند نظام فرمانده- فرمانبردار و ارباب- رعیتی حاکم باشد در حالی که نمی‌دانند این ملت تابع امام حسینی هستند که نه تنها دست بیعت به یزید نداد و از مقابل او فراری نشد بلکه در اوج زیبائی و حسن نظر ایستاد و مقاومت کرد.

وی شیعه را سیاسی‌ترین گروه و عاصی‌ترین مجموعه در دنیا اعلام کرد و گفت: غدیر و عاشورا و رهبریت صالح ملت ایران را در برابر دشمنان ناجوانمرد و خباثت آنها بیمه کرده است.

امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز به اهمیت عزای حسینی و دوری از هرگونه بی‌مبالاتی در تکیه صرف به عزای حسینی و قصور در انجام وظایف و تکالیف الهی اشاره و خاطرنشان کرد: رضای اولیای الهی در رضای الهی است و حب آنها نمی‌تواند تنها برای مومنان برائت از آتش باشد.

عاملی با بیان اینکه ولایت با اطاعت از خداوند تحقق می‌یابد تصریح کرد: شایسته نیست حسین را فکر و اندیشه او را 10 روزه بدانیم و بعد از اتمام دهه اول محرم از حسین و مرام او دور شویم بلکه افکار، اندیشه و پیام حسین باید در تمام ابعاد زندگی ما ساری و جاری باشد و بدانیم که در اردوگاه حسین(ع) انسان مذل راه ندارد.

انتهای پیام/62003/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول