اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

امر به معروف موجب رشد جامعه و مانع سقوط انسان می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: امر به معروف موجب رشد و بالندگی جامعه و مانع سقوط انسان می‌شود.

امر به معروف موجب رشد جامعه و مانع سقوط انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر با تسلیت ایام محرم گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر و به عنوان یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی است.

امام جمعه پلدختر گفت: تمام فرایض واجب دین با احیای این فریضه مهم اقامه می‌شود و اگر این فریضه الهی و ماندگار اسلام به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، ناهنجاری‌های اجتماعی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی غربت مومنان را نتیجه ترک امر و نهی دینی دانست و افزود: رسالت امام حسین(ع) در حماسه کربلا اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود که امر به معروف موجب رشد و بالندگی جامعه و مانع سقوط انسان می‌شود.

لروند اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی دراین ایام تلاش کنند که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهند.

وی همچنین خواستار فعال شدن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی شهرستان شد.

لازم به ذکر است، همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار، بابصیرت و همیشه در صحنه پلدختر پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله وحشیانه به غزه و کشتار مردم بی‌دفاع و مسلمان این منطقه، از مسجد جامع حرکت و با شعارهای ضد استکباری این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

در این راهپیمایی، نمازگزاران متشکل از امام جمعه، فرماندار، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها، قشرهای مختلف مردم، اصناف، بازاریان، دانش‌آموزان، دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان با سردادن شعارهایی از قبیل الله اکبر، لا اله الا الله، محمد رسول الله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر صهیونیسم، هیهات من الذله، ما پیرو حسینیم ذلت نمی‌پذیریم، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، راه امام و شهدا وحدت است، پیروی از رهبری امت است و ... تنفر و انزجار شدید قلبی خود را از آمریکا و و غاصبان اسرائیلی و حامیان آنها اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در این راهپیمایی نمازگزاران جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه آن هم یک روز بعد از اعلام آتش بس و پایبندی گروه های فلسطینی، به شدت محکوم کرده و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها شدند.

راهپیمایان با حمل پلاکارد، تراکت و با شعارهای اسراییل نابود است، فلسطین پاره تن اسلام است، مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده، خشم، انزجار و و تنفر خود را از کفر و استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

فرماندار پلدختر در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس گفت: حمله به غزه نتیجه شکست صهیونیست‌ها از محور مقاومت است و رژیم نامشروع صهیونیستی با این حرکات جنایتکارانه تلاش می‌کند، با حمله وحشیانه و جنایت علیه مسلمانان بی‌دفاع غزه، شکست خود در عرصه‌های دیگر را پنهان کند، ولی نمی‌داند که با این جنایات خود روزبروز به لپه پرتگاه و سقوط و سرنگونی نزدیک‌تر می‌شود.

فریدون رشیدی با بیان این که رژیم صهیونیستی با ناامیدی از فروپاشی محور مقاومت و ناکامی در سوریه، تلاش می‌کند، افزود: این رژیم منفور و منحوس با حملات وحشیانه و ناجوانمردانه به غزه می‌خواهد شکست خود را پنهان کند.

وی تجاوز ددمنشانه اسرائیل به غزه را محکوم کرد و خواستار حمایت مجامع جهانی از مردم بی‌دفاع فلسطین شد.

انتهای پیام/2304/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول